تبیان، دستیار زندگی
رد مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت در مراسم افتتاحیه خبرگزاری رسا اظهار داشت: خبرگزاری رسا باید الگوی خبرگزاری‌های دیگر قرار گیرد. حجت‌الاسلام محمدناصر سقای بی‌ریا، مشاور ریاست جمهوری در امور روحانیون  اظهار داشت: ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس جمهور به خبرگزاری‌هایی که در صدد اطلاع‌رسانی شفاف و بدون جهت‌گیری هستند، عنایت دارد

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت در مراسم افتتاحیه خبرگزاری رسا اظهار داشت: خبرگزاری رسا باید الگوی خبرگزاری‌های دیگر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمدناصر سقای بی‌ریا، مشاور ریاست جمهوری در امور روحانیون  اظهار داشت: رئیس جمهور به خبرگزاری‌هایی که در صدد اطلاع‌رسانی شفاف و بدون جهت‌گیری هستند، عنایت دارد و چون دولت نهم حوزه‌های علمیه را متولی فکری جامعه می‌داند از خبرگزاری رسا به عنوان حلقه اتصال حوزه و روحانیت با جامعه استقبال می‌کند.

وی اخبار خبرگزاری رسا را رضایتبخش توصیف کرد و افزود: خبرگزاری رسا، متفکر، سالم، صالح و امین است و با گسترش امکانات و بهبود کیفیت‌ها شاهد پیشرفت این رسانه حوزوی خواهیم بود.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت همرنگ شدن خبرگزاری حوزه با خبرگزاری‌های بین‌المللی را از آفات این خبرگزاری برشمرد و گفت: خبرگزاری‌های بین‌المللی در صدد انعکاس اخبار داغ و جلب مخاطب بیشتر هستند که توجیه شرعی ندارد از این رو در دراز مدت اثر معکوس می‌دهد. یک خبرگزاری حوزوی باید خداوند را در همه مراحل ناظر بداند و در صدد انعکاس اخبار مطمئن، دقیق و بی‌طرف باشد.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا گفت: حوزه علمیه به مرکز خبری در سطح جهانی و برخاسته از فرهنگ حوزوی نیاز داشت که خبرگزاری رسا این نیاز را برطرف ساخت و امیدوارم نمونه‌ای برای خبرگزاری‌های داخلی و خارجی قرار گیرد.