تبیان، دستیار زندگی

باشگاه امدادگران و نجاتگران هلال احمر راه‌اندازی می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از راه‌اندازی باشگاه امدادگران و نجاتگران هلال احمر به منظور فراهم کردن زمینه جذب بیشتر و ارایه خدمات رفاهی و انگیزشی برای امداگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
باشگاه امدادگران
به گزارش تبیان نقل از ایسنا؛ دکتر احمد سلطانی با اشاره به راه‌اندازی باشگاه امدادگران هلال‌احمر، اظهار کرد: این باشگاه تشکل صنفی برای امدادگران است که خدمات رفاهی و انگیزشی را برای امدادگران هلال احمر فراهم می‌کند.

وی درباره ارائه آموزش‌های تخصصی به امدادگران هلال احمر، گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی توسط معاونت برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی و معاونت آموزش و پژوهش جمعیت انجام می‌شود و این دو حوزه در برگزاری و اعطای گواهینامه‌های دوره‌های تخصصی به امدادگران با هم هماهنگ هستند.

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به برگزاری دوره‌های باز آموزی برای امدادگرانی که دوره‌های تخصصی امداد و نجات را گذرانده‌اند اشاره کرد و گفت: برنامه‌های باز آموزی برای امدادگرانی که قبلا دوره‌های تخصصی را گذرانده‌اند،  برگزار می‌شود. ضمن اینکه با برگزاری دوره‌های توان‌افزایی، آموزش‌های ارائه شده به امدادگران و نجاتگران هلال احمر به صورت عملی تمرین می‌شود.

وی اضافه کرد: در دوره‌های توان‌افزایی، ارتقای توان جسمی امدادگران نیز مد نظر قرار می‌گیرد. سلطانی با اشاره به اینکه هر امدادگر باید دارای سه مهارت برای حضور در ماموریت‌های امداد و نجات باشد، عنوان کرد: یک امدادگر در صورت داشتن آمادگی فنی، جسمی و فیزیک بدنی و همچنین آمادگی روانی می‌تواند در ماموریت‌های امداد و نجات شرکت کرده و در جهت نجات جان مصدومان در سوانح و حوادث موثر باشد.
منبع: ایسنا