تبیان، دستیار زندگی

رئیس پلیس پیشگیری ناجا عنوان کرد

امنیت ملی در گروی مقابله به موقع با هرگونه سلطه

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: اگر کشوری به این قابلیت و توانمندی برسد که بتواند با هرگونه سلطه سیاسی، اقتصادی و نظامی به موقع مقابله کند، به امنیت ملی خود کمک بزرگی کرده است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سردار محمد شرفی
به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، سردار محمد شرفی، در جلسه نظارت ستادی عملکرد فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به شاخص های تاثیر گذار در امنیت گفت: هر کشوری می‌تواند با استفاده از منابع و امکانات و تمسک به قرآن کریم هرگونه تهدید داخلی و خارجی را دفع کرده و امنیت ملی خودش را تضمین کند .

این مقام انتظامی بیان کرد: اگر کشوری به این قابلیت و توانمندی برسد که بتواند با هرگونه سلطه سیاسی، اقتصادی و نظامی به موقع مقابله کند، به امنیت ملی خود کمک بزرگی کرده است .

سردار شرفی تصریح کرد : ما امروز افتخار می کنیم با وجود آشفتگی ها و ناامنی هایی که در اطراف کشورمان وجود دارد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون پاک شهدا و فرماندهی فرمانده معظم کل قوا ( مدظله العالی ) از وضعیت بسیار امنی برخوردار است.

رئیس هیئت بازرسان ناجا، با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی صیانت می‌کند، گفت: در داخل کشورها دو نوع امنیت وجود دارد که یکی امنیت ذهنی و دیگری امنیت اجتماعی است .
رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان داشت : جامعه در امنیت اجتماعی، امنیت عینی را از پلیس انتظار دارند کما اینکه امنیت ذهنی هم باید در لابه لای آن انجام پذیرد.

سردار شرفی با اشاره به اینکه چند شاخص وجود دارد که امنیت داخلی یک کشور را نشان می دهد، بیان داشت : یکی از این شاخص ها نرخ و میزان جرایم است و اگر میزان جرایم در کشوری بالا باشد، در آن کشور امنیت داخلی به مخاطره افتاده و میزان امنیت پایین خواهد بود.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا آشفتگی‌هایی اجتماعی را از شاخص های دیگر ناامنی بیان و تصریح کرد : از عوامل دیگر امنیت، میزان توانمندی و اقتدار پلیس در جامعه است و اگر پلیس از اقتدار لازم برخوردار باشد میزان امنیت در آن جامعه بالا است.

وی با اشاره به اینکه از نشانه های دیگر ایجاد امنیت، تعامل پلیس با سازمان ها و نهادها است و اگر این هم راستایی و تعامل وجود داشته باشد امنیت در سطح بالایی خواهد بود. رئیس هیئت بازرسان ناجا با اشاره به شاخص‌های امنیت گفت: استان زنجان بر اساس این شاخص ها و آمار در وقوع جرایم جزو سه استان کم وقوع و امن کشور است .

وی با اعلام اینکه نظارت، کنترل و بازرسی از اصول اساسی مدیریت است گفت: در این بازرسی ها نقاط ضعف و قوت احصاء و تحلیل های لازم برای پیشبرد ماموریت ها صورت گرفته و تصمیمات درست اتخاذ می شود. سردار شرفی یکی از اهداف نظارت و بازرسی را تحلیل کمی و کیفی از توان عملیاتی و رزمی یگان ها و امور پشتیبانی استان بیان و خاطر نشان کرد : نظارت ها در راستای مبارزه با جرایم در سطح استان، ارتقای حقوق شهروندی، ترویج فضای معنوی و اسلامی در استان ها و یگان ها ، وضعیت تخلفات و جرایم رانندگی، مدیریت منابع انسانی و مالی، اجرای طرح مکنا، تحول کلانتری ها و پاسگاه ها ، تحلیل عملکرد ، کنترل سطح کیفی اقدامات نظارتی و ... صورت می گیرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، گفتنی است در ابتدای این جلسه سردار " علی آزادی  " فرمانده انتظامی استان زنجان ضمن عرض خیر مقدم گزارش جامعی از اقدامات صورت گرفته در یگان های مختلف انتظامی استان را ارائه کرد.
منبع: ایسنا