تبیان، دستیار زندگی
ان  شیخ نعیم قاسم قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان،به همراه گروهی از مقامات این جنبش طی سفر به عربستان، با پادشاه این کشور دیدار و پیرامون مهمترین مسائل منطقه و لبنان گفتگو کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج&nbsp...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار قائم مقام دبیر کل حزب الله با پادشاه عربستان

شیخ نعیم قاسم قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان،به همراه گروهی از مقامات این جنبش طی سفر به عربستان، با پادشاه این کشور دیدار و پیرامون مهمترین مسائل منطقه و لبنان گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، شیخ نعیم قاسم معاون دبیركل حزب‌الله لبنان و محمد فنیش یک از وزرای سابق حزب الله در کابینه طی سفر به عربستان با با ملك عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در جده دیدار کردند و به بررسی اوضاع داخلی لبنان و منطقه پرداختند.در این دیدار بر اهمیت خروج از بحران كنونی و ارتباط اوضاع لبنان با با تحولات منطقه تاکید شد.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای در خصوص این دیدار، تاکید کرد:هیات حزب الله در این دیدار دیدگاهش در قبال واقعیات منطقه و لبنان و درخواستهایش در مخافت با دولت را ارائه کرد. این هیات بر اهمیت وحدت ملی و مشاركت تمام گروه‌های سیاسی فعال در اداره کشور تاكید كرد.

اعضای این هیات همچنین بر جلوگیری از ایجاد آشوب میان اهل سنت و شیعه و آشوب میان اسلام و مسیحیت و ضرورت جلوگیری از انحصار قدرت تاكید كردند.

ملك عبدالله بن عبدالعزیز نیز در این دیدار بر توجهش به لبنان و ایجاد توافق میان گروههای این کشور تاكید كرد و افزود: توافقات داخلی، لبنانی‌ها را از حمایت‌های خارجی بی‌نیاز می‌كند. وی همچنین بر حمایتش از حفظ وحدت لبنان تاكید كرد.

محمد فنیش عضو برجسته حزب الله در گفتگو با روزنامه السفیر ، در خصوص دیدارش با پادشاه عربستان گفت: دیدار در عربستان بسیار بی پرده و مثبت بود. در این دیدار به بررسی جنگ اسراییل علیه لبنان و نتایج آن نیز پرداختیم.

فینش افزود: پادشاه عربستان از نقش مقاومت به ویژه حزب‌الله لبنان و سیدحسن نصرالله تقدیر كرد.وی تصریح كرد: پادشاه عربستان موضع‌گیری مثبتی در قبال مقاومت داشت.

فنیش همچنی خاطر نشان کرد: ما در این دیدار در خصوص تشكیل دادگاه بین‌المللی تصریح كردیم كه با اصل دادگاه بین‌المللی موافقیم و هیچ كس مخالف آن نیست اما می‌خواهیم جزئیات آنرا بررسی كنیم.

این مسوول حزب‌الله لبنان گفت: مشكل اساسی ما در كشور مربوط به نحوه‌ تشكیل مجدد دولت و تحقق مشاركت واقعی همه گروهها و احزاب سیاسی ودینی است.

شایان ذکر است چندی پیش عربستان از سیدحسن نصرالله دبیر كل حزب‌الله خواسته بود به دعوت ویژه پادشاه این كشور، اقدام به سفر حج كند و در طی این سفر با وی دیدار داشته باشد،که به دلیل شرائط نا مساعد امنیت این امر میس نشد و مقامات عربستان خواستار دیدار ویژه شدند.

از این رو و در پی این دعوت، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر كل حزب و محمد فنیش وزیر مستعفی لبنان با یك هواپیمای اختصاصی عربستان به این كشور سفر و با ملك عبدالله دیدار كردند.

گفتنی دعوت از هیات حزب‌الله برای دیدار با ملك عبدالله در چارچوب برنامه‌ای قرار داشت كه سران عربستان و مصر برای جلوگیری از احتمال افزایش تنشهای سیاسی در لبنان آغاز كرده‌اند.