تبیان، دستیار زندگی

شجاعی: تا برگزاری انتخابات رییس فدراسیون تیروکمان هستم

رییس فدراسیون تیروکمان گفت: هیچ قانونی در وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد که پس از پایان دوره مدیریت، تا زمان برگزاری انتخابات سرپرست برای آن فدراسیون تعیین شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محمدعلی شجاعی
به گزارش تبیان به نقل از ایسنا؛ محمدعلی شجاعی در خصوص وضعیت اساسنامه فدراسیون تیروکمان پس از ارسال به فدراسیون جهانی برای تایید اظهار کرد: در سال 91 به دلیل مشکلاتی که در بحث اساسنامه برای برگزاری انتخابات داشتیم، مجبور شدیم اساسنامه فدراسیون را به تایید فدراسیون جهانی برسانیم تا انتخابات برگزار شود. اما در برهه کنونی با توجه به این که قرار شد اساسنامه کلیه فدراسیونها بازنگری و به تایید فدراسیونهای جهانی خود برسد، ما نیز منتظر فرصتی بودیم تا اساسنامه جدیدی را برای فدراسیون تیروکمان تهیه کنیم که خوشبختانه این مساله مواجه شد با اقدام خوب وزارت ورزش و جوانان در خصوص تدوین اساسنامه جدید برای تمام فدراسیونها.

وی گفت: طی جلسه‌ای که با داورزنی داشتیم، قرار بر این شد برای برگزاری انتخابات فدراسیون تیروکمان، ابتدا اساسنامه این فدراسیون بعد از تایید وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون جهانی ارسال شود و بعد از مصوب شدن در دولت، انتخابات برگزار شود. البته در حال پیگیری و تایید اساسنامه جدید تیروکمان از سوی فدراسیون جهانی هستیم تا هر چه سریعتر در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار دهیم تا برای تایید نهایی به هیات دولت ارسال شود. قرار است این اساسنامه ملاک تمام فدراسیونها قرار بگیرد.

رییس فدراسیون تیروکمان همچنین پیرامون اتمام دوره مدیریتش در خرداد ماه امسال و اینکه آیا مشکلی برای حضور وی در فدراسیون تیروکمان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی برای حضور من در فدراسیون تیروکمان نیست و تا زمان برگزاری انتخابات به عنوان رییس فدراسیون تیروکمان هستم. البته سال گذشته ثبت‌نام‌ از کاندیداها صورت گرفت و من نیز ثبت‌نام کردم و قرار بود انتخابات برگزار شود، اما تشخیص وزارت ورزش و جوانان بر این بود که انتخابات براساس اساسنامه جدید برگزار شود و ما نیز منتظر تصمیم وزارت ورزش و جوانان هستیم تا ببینیم زمان انتخابات این فدراسیون کی مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اتمام دوره مدیریت شما آیا نباید سرپرست برای فدراسیون تعیین شود، گفت: هیچ قانونی در وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد که پس از گذشت 6 ماه از زمان ثبت‌نام کاندیداها، ثبت‌نام مجدد صورت بگیرد و یا این که با اتمام دوره مدیریت رییس فدراسیونی، سرپرست برای آن فدراسیون تعیین شود.این جزو قانون نیست. به هر صورت زمانی که دوره مدیریت رییس فدراسیونی به اتمام می‌رسد باید انتخابات برگزار شود و ما نیز منتظر تعیین و تکلیف از سوی وزارت ورزش و جوانان هستیم.

شجاعی همچنین درباره وضعیت تیروکمان و این که آیا نفرات اعزامی به مسابقات جهانی مکزیک براساس انتخابی گزینش خواهند شد یا خیر؟ گفت: انتخاب تمام کمانداران براساس رکوردهایی است که در داخل اردوها ثبت می‌کنند و ما سعی می‌کنیم کسانی را به مسابقات اعزام کنیم که بالاترین رکوردها را در انتخابی درون اردویی به ثبت می‌رسانند.

ضمن این که یکی از بزرگترین توفیقاتی که داشتیم، کاهش ارنج سنی کمانداران بوده و سعی کردیم کماندارانی را بویژه در رشته ریکرو وارد تیم ملی بزرگسالان کنیم که میانگین سن آنها زیر 20 سال است. در حقیقت فدراسیون شرایطی را فراهم کرده که هیچ مشکلی برای حضور کمانداران نوجوان و جوان در تیم ملی بزرگسالان وجود ندارد و هر کسی که شانس مدال آوری داشته باشد و رکورد خوبی را به ثبت برساند، عضو تیم ملی بزرگسالان می شود. بنابراین هیچ ضمانتی برای حضور کمانداران مدعی در تیم ملی وجود ندارد.
وی در پایان با بیان این که هنوز مشکل بدهی داریم، خاطرنشان کرد: به دلیل این که در طول سال مرتب در حال برگزاری اردوها و اعزام کمانداران به رویدادهای مختلف هستیم، بودجه‌ای که از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون تیروکمان تزریق می شود با برنامه‌های ما هم‌خوانی ندارد و ما مجبوریم برای تامین هزینه‌های خود جهت جلوگیری از تعطیلی اردوها و اعزام کمانداران به تورنمنت‌های مختلف منابع مالی خود را از جاهای دیگری تامین کنیم. به هر صورت همچنان مشکل بدهی داریم.
منبع: ایسنا