تبیان، دستیار زندگی

توضیح نیروی دریایی آمریکا درباره هشدار ارتش جمهوری اسلامی

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا درباره هشدار ارتش جمهوری اسلامی ایران به یک ناو آمریکایی در دریای عمان توضیح داد که هیچ‌گونه رویارویی مستقیم میان نیروهای ایرانی و آمریکایی رخ نداده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ناو آمریکایی
به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، نیروی دریایی ارتش کشورمان که در حال اعزام ناو موشک‌انداز خود برای کمک به یک فروند لنج ماهیگیری بود، به ناو آمریکایی با شماره بدنه 02 که در حال نزدیک شدن به موقعیت این لنج بود، هشدار داده است.

فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای به این خبر واکنش نشان داد و اعلام کرد که گشت زنی ساحلی که در حال انجام عملیات در دریای عمان بوده است، در ششم سپتامبر تماس اضطراری یک قایق کوچک را در فاصله 75 مایلی موقعیت ناو آمریکایی(Tempset) تمپست دریافت می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، به طور همزمان نیز قایق موتوری نوردیک وویاگر (Nordic Voyager) که به قایق مذکور نزدیک‌تر بوده است، پیشنهاد  کمک ارائه و با آن تماس چشمی برقرار می‌کند. ناو تمپست سپس آمادگی خود برای پشتیبانی از نوردیک وویاگر را اعلام می‌کند که این کشتی پیشنهاد را رد می‌کند

در ادامه این بیانیه آمده است: با وجود ترافیک رادیویی از فاصله دور، ناو تمپست شنیده است که قایق موتوری آمریکایی کمک بیشتری را برای قایق ایرانی که در شرایط اضطرار قرار داشته، هماهنگ کرده است که چگونه به ایران بازگردد.


کلوئه مورگان سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا در این باره توضیح داد که هیچ‌گونه رویارویی مستقیمی میان نیروهای دریایی ایران و آمریکا رخ نداده است. همچنین در توضیحات نیروی دریایی ارتش ایران درباره این هشدار آمده است: یک فروند لنج ماهیگیری با نام شمس که برای تست موتور خود در فاصله ۴۵ مایلی از ساحل بندر جاسک مستقر شده بود دچار آبگرفتگی و خرابی موتورخانه می‌شود و از نیروی دریایی ارتش طلب کمک می‌کند، پس از دریافت درخواست کمک از لنج مذکور، منطقه دوم دریایی ولایت نیروی دریایی ارتش، ناو موشک انداز فلاخن را برای کمک اعزام می‌کند که با ورود تیم کنترل صدمات یگان نداجا به لنج و جلوگیری از صدمات بیشتر این لنج تا اسکله یدک می‌شود.

یک فروند ناو آمریکایی به شماره بدنه ۰۲ در حال نزدیک شدن به موقعیت لنج مذکور بود که با هشدار و اعلام حضور ناو موشک انداز فلاخن از منطقه دور می‌شود.
منبع: ایسنا