تبیان، دستیار زندگی
رسانه جنگ سوریه از فرار بسیاری از داعشی ها از میادین درگیری در دیر الزور و اطراف آن به سوی شهر المیادین واقع در نزدیکی رودخانه فرات در جنوب دیر الزور خبر داد این در حالی است که جاده اصلی دیر الزور به استان های اصلی امن شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جاده اصلی دیر الزور به استان‌های اصلی سوریه امن شد

رسانه جنگ سوریه از فرار بسیاری از داعشی‌ها از میادین درگیری در دیر الزور و اطراف آن به سوی شهر المیادین واقع در نزدیکی رودخانه فرات در جنوب دیر الزور خبر داد این در حالی است که جاده اصلی دیر الزور به استان‌های اصلی امن شد.

بخش سیاست تبیان

جاده اصلی دیر الزور

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، رسانه جنگ سوریه اعلام کرد، تعداد زیادی از تروریست‌ها پس از کنترل ارتش سوریه و هم‌پیمانانش بر جاده السخنه-دیر الزور و مشاهده نتایج درگیری‌های موجود و حملات توپخانه‌ای علیه اطراف کوه الثرده از چندین محور، از این شهر عقب‌نشینی کردند.

برخی منابع نظامی در سوریه اظهار داشتند،‌ یگان‌هایی از ارتش سوریه موفق شدند کنترل ساختمان شرکت برق شهر دیر الزور واقع در غرب فرودگاه شهر را پس از خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کاشته شده در اطراف آن به دست بگیرند.

این منابع افزودند: خودروهای آمبولانس دولتی جهت انتقال نیروهایی که در جریان محاصره فرودگاه توسط داعش زخمی شده بودند، وارد فرودگاه نظامی دیر الزور شدند.

پایگاه‌های داعش در کوه الثرده و برخی مناطق حومه جنوبی دیر الزور هدف حملاتی هوایی قرار گرفته و نیروهای ارتش از منطقه الشولا در محور جنوب غربی دیر الزور به سمت بزرگراه پانوراما پیشروی کردند. المیادین گزارش داد، مسیر اکنون به سمت دیر الزور به طور کامل باز شده است.

پایگاه‌های داعش در کوه الثرده و برخی مناطق حومه جنوبی دیر الزور هدف حملاتی هوایی قرار گرفته و نیروهای ارتش از منطقه الشولا در محور جنوب غربی دیر الزور به سمت بزرگراه پانوراما پیشروی کردند. المیادین گزارش داد، مسیر اکنون به سمت دیر الزور به طور کامل باز شده است. در این راستا فرمانده عملیات ارتش سوریه در دیر الزور گفت: جاده اصلی که دیر الزور را به استان‌های اصلی متصل می‌کند امن شده است.

وی اظهار داشت: ما اقدام به تامین امنیت جاده تا عمق پنج کیلومتر کردیم و اکنون این جاده امن است. المیادین همچنین گزارش داد، پیشقراولان ارتش سوریه از طریق محور پانوراما وارد دیر الزور شدند. یگان‌های مهندسی ارتش سوریه در راستای بازگشایی مسیر بین‌المللی خودروها که از طریق شهر پالمیرا شهر دمشق را به دیر الزور متصل می‌کند، مین‌ها و بمب‌هایی که تروریست‌ها در این مسیر قرار داده بودند، خنثی کردند.

همچنین این نیروهای متخصص به خنثی‌سازی مین‌ها از اطراف مسیر ارتباطی فرودگاه تا شهر دیر الزور و فراهم کردن شرایط برای امدادرسانی زمینی به غیرنظامیان در هرابش و الطحطوح واقع در اطراف فرودگاه ادامه می‌دهند.

یک منبع نظامی دولت سوریه اظهار داشت، یگان‌های ارتش سوریه که در محور السخنه - دیر الزور حضور دارند خود را به تیپ ۱۳۷ و منطقه پانوراما رسانده‌اند.

منبع یاد شده افزود: ارتش با همکاری نیروهای بومی دایره نفوذ خود در منطقه را گسترش داده و محدوده امن اطراف دره‌ای که نیروها از آنجا وارد فرودگاه نظامی دیر الزور و دو محله الطحطوح و هرابش شدند را تقویت کردند. ارتش سوریه کنترل گروهان‌های "جنید" و "گارد ریاست جمهوری" و دو منطقه المعامل و المقابر را نیز به دست گرفت.

مرکز رسانه جنگ سوریه به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد، یگان‌های ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن تعدادی از داعشی‌ها را در چندین پایگاه در اطراف میدان نفتی التیم در دیر الزور به محاصره درآوردند.

منبع: ایسنا