تبیان، دستیار زندگی

نقش تسهیل‌گری شهرداری در برگزاری مراسم اربعین

هزینه هایی که برای اجرای این زیر ساخت ها صورت گرفته، به طور طبیعی در سال جاری وجود نداشته و از این منظر، هزینه های شهرداری در اربعین کاهش نیز پیدا کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اربعین
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به خدمات صورت گرفته از سوی شهرداری در سال های اخیر در ارائه خدمات هرچه بهتر به زایران اربعین حسینی گفت: شهرداری تهران در سال های اخیر با حمایت های همه جانبه شورای اسلامی شهر تهران و نیز هماهنگی دستگاههای مسئول دولتی، توانسته نقش موثری را در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی ایفا کند.
به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، «مجتبی عبدالهی» در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: شهرداری تهران توانسته در راستای سیاست های کلی نظام، گام های موثری را در جهت تسهیل گری برای برگزاری مراسم اربعین سید و سالار شهیدان بردارد و امسال نیز برنامه ریزی مناسبی برای این منظور صورت گرفته است.
وی با اشاره به مباحث صورت گرفته درباره هزینه های شهرداری در برگزاری مراسم اربعین تاکید کرد: در سال گذشته بودجه 5 میلیارد تومانی برای اربعین در نظرگرفته شده بود و از آنجا که این بودجه به صورت تخمینی است، با هزینه کرد نهایی شهرداری تفاوت داشت و به همین جهت، امسال با افزایش بودجه مصوب از سوی شورا، به سمت واقعی سازی بودجه نویسی و هزینه های اربعین گام بر می داریم.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در سال های گذشته زیرساخت های مناسبی را به خصوص در مرزهای ایران و عراق برای برگزاری مراسم اربعین ایجاد کرده است، افزود:

هزینه هایی که برای اجرای این زیر ساخت ها صورت گرفته، به طور طبیعی در سال جاری وجود نداشته و از این منظر، هزینه های شهرداری در اربعین کاهش نیز پیدا کرده است.


با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری در برگزاری مراسم اربعین با مشارکت و تلاش شبانه روزی کارگران و پرسنل شهرداری صورت گرفته، افزود: عشق به امام حسین (ع) و خدمت خالصانه به زائران حسینی، بزرگترین انگیزه برای پرسنل شهرداری در خدمت رسانی ایام اربعین است و در سال های گذشته حتی یک ریال به عنوان حق ماموریت مطالبه نداشته و حتی در خیلی از موارد اشخاص هزینه های سفر خود را شخصا پرداخت کرده اند.
وی در پاسخ به سوالی درباره ساخت و ساز در شهرهای عراق توسط شهرداری ، تصریح کرد: شهرداری تهران هیچ گونه فعالیت ساخت و سازی در کربلا نداشته و آنچه تحت این عنوان مطرح شده است، فعالیت های آماده سازی برخی مدارس برای اسکان زایران بوده است.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه تمرکز فعالیت های شهرداری تهران در اربعین در حوزه خدمات شهری و فرهنگی بوده است، خاطرنشان کرد: مراسم اربعین سالار شهیدان در طول تاریخ شیعه، اقدامی مردمی بوده است که در سال های اخیر با توجه به افزایش چند صد برابری حضور زائران حسینی در اربعین، نیاز به انجام فعالیت های تسهیل گری از سوی دستگاهها برای حضور گروههای مختلف مردم در اربعین است و امیدواریم در سال جاری نیز با شکوه هرچه تمام تر برگزار شود.