تبیان، دستیار زندگی
دبیرکل جمعیت هلال احمر از رایزنی با سفیر بنگلادش برای اعزام تیم های هلال احمر و ارسال کمک های مردمی به مسلمانان روهینگیایی میانمار خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رایزنی با بنگلادش برای ارسال کمک‌های مردمی به آوارگان میانماری

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از رایزنی با سفیر بنگلادش برای اعزام تیم‌های هلال‌احمر و ارسال کمک‌های مردمی به مسلمانان روهینگیایی میانمار خبر داد.

بخش اجتماعی تبیان

مصطفی محمدیون

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا؛ مصطفی محمدیون در مورد ارسال کمک‌های جمعیت هلال احمر ایران به مسلمانان روهینگیایی، اظهار کرد: برای این موضوع کارگروهی با حضور من، رئیس سازمان امداد و نجات و معاونت درمان و پشتیبانی تشکیل شد. ابتدا قرار بود از طریق میانمار کمک‌ها ارسال شود که دولت میانمار همکاری نکرد. پس از آن با سفیر بنگلادش صحبت کردیم و قول همکاری دادند.

وی افزود: در حال حاضر قرار است  40 تن مواد غذایی، پوشاک و... آماده و توسط هواپیما به محل استقرار آوارگان در بنگلادش ارسال شود. همراه با کمک‌های ارسالی دو تیم 3 یا 4 نفره درمانی و امداد و نجات نیز اعزام خواهند شد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر عنوان کرد: در حال حاضر کاری که مد نظر رئیس جمهور بود صورت گرفته است و منتظر پاسخ سازمان هواپیمایی برای ارسال محموله اول هستیم. همچنین آمادگی لازم برای ارسال محموله دوم هم وجود دارد.

محمدیون در مورد برخی اخبار مبنی بر جلسه زودهنگام شورای عالی با موضوع تصمیم‌گیری درباره ریاست جمعیت نیز ، اظهار کرد: قرار است که جلسه شورای عالی در رابطه با این موضوع روز سه‌شنبه برگزار و تصمیم نهایی در این جلسه اتخاذ شود.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سئوال که آیا تغییر احتمالی رئیس هلال احمر در شانس ایران در انتخابات نایب رئیسی فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر تاثیرگذار خواهد بود یا خیر گفت: در حال حاضر نظر خاصی در این رابطه ندارم ، ان‌شاء‌الله که تاثیرگذار نخواهد بود.


منبع: ایسنا