تبیان، دستیار زندگی
حدود10 سال است ازدواج کرده ام. شوهرم به فیلم های مبتذل علاقه دارد؛ گاهی متوجه می شوم در گوشی تلفن همراهش یواشکی آن ها را نگاه می کند. چندین بار به او گفته ام ولی انکار می کند. نمی دانم چه کار کنم که از این چیزها
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با شوهر معتاد به فیلم پورن چگونه رفتار کنم؟

حدود10 سال است ازدواج کرده ام. شوهرم به فیلم های مبتذل علاقه دارد؛ گاهی متوجه می‌شوم در گوشی تلفن همراهش یواشکی آن ها را نگاه می کند. چندین بار به او گفته ام ولی انکار می کند. نمی دانم چه کار کنم که از این چیزها دست بردارد. پسری شش ساله هم دارم. لطفا راهنمایی ام کنید.

فرآوری: پاک نهاد - بخش خانواده ایرانی تبیان
فیلم پورن، ازدواج، تلفن همراه،رابطه جنسی، همسران

شما همسرتان را در حال مشاهده فیلم های مبتذل دیده اید و کاملا قابل درک است که فکرتان درگیر شود و فکرهای ناخوشایندی در این باره به ذهنتان برسد. تماشای فیلم های مبتذل می تواند به تخریب بنیان خانواده منجر شود. این رفتار به صورت ظریفی احترام و ارزشی را که بین زوج ها وجود دارد از بین می برد و به بی‌علاقگی به رابطه زناشویی، نارضایتی، یأس و ناامیدی منجر می شود. گاهی متاسفانه مشاهده تصاویر مبتذل صرفا کنجکاوی ساده ای است که بعد از کاهش حس کنجکاوی، این رفتار متوقف می شود. هرچند‌ این احتمال وجود دارد که این کنجکاوی شکل عادت به خود بگیرد و فرد این رفتار را به تجربه لذت طبیعی رابطه زناشویی ترجیح دهد که در این مرحله، رفتار فرد نابه هنجار تری محسوب می‌شود.

زود قضاوت نکنید

هرچند تماشای تصاویر مبتذل به هر اندازه ای اشتباه است اما با مشاهده همسرتان در حال تماشای چند فیلم یا تصویر مبتذل درباره او زود قضاوت نکنید و به او برچسب نزنید. سعی کنید شرایط همسرتان

بهبود روابط خانوادگی، پیشرفت در مسائل کاری و در نظر گرفتن پاداش برای ترک این رفتار، می تواند تمایل او را به کنار گذاشتن این عادت افزایش دهد

را بیشتر بررسی کنید. شما زمانی می توانید مشکل همسرتان را برجسته کنیدکه متوجه شوید وابستگی شدیدی به تماشای فیلم‌های مبتذل پیدا کرده به صورتی که شدت آن در حدی است که زمان کمتری را با شما و فرزندتان می‌گذراند، در کارش اختلال ایجاد شده، از برقراری رابطه جنسی با شما امتناع می‌کند یا دفعات آن نسبت به گذشته کاهش شدیدی یافته است یا درخواست‌های ناموجهی از شما دارد که با رابطه جنسی طبیعی مغایرت دارد. این موارد می تواند به شما درباره تشخیص شدت مشکل همسرتان کمک و نیاز به مداخله و بررسی بیشتر را مشخص کند.

تغییر مد نظر خود را مشخص کنید

به صورت روشن و شفاف به همسرتان بگویید می خواهید چه کاری را انجام دهد. برای اجتناب از سرزنش، سعی کنید خواسته خود را به صورت رفتاری بیان و فقط واقعیت های رفتار همسرتان را توصیف کنید. برای مثال «از تو می خوام به جای این که فیلم مبتذل نگاه کنی وقتتو با من بگذرونی»

مرد زندگی تان را درمان کنید

– انـگـیـزه های همسرتان را بشناسید. چرا او سراغ چنین رفتاری رفته است؟ آیا اختلافات شدید شما باعث این گرایش شده یا او کاملا ناآگاهانه وارد این جریان شده است؟ شما پیش از آنکه برای ترک عادت همسرتان کاری کنید، باید از دلیل رو آوردن به این جریان باخبر شوید و آن را از میان بردارید.

– بعد از علت یابی، نوبت به شـنـاسایی تقویت کننده ها می رسد. عواملی که رفتار او را تقویت کرده بشناسید. آیا دوستی با افرادی با همین تمایلات، سپری کردن زمان زیادی در تنهایی و بیکاری او را به چنین دامی انداخته است؟

– برای اینکه به همسرتان در ترک این وابستگی کمک کنید باید عوامل تخفیف دهنده این رفتار را بشناسید. بودن در جمع های خانوادگی، اشتغال به کار، تقویت رابطه میان شما به عنوان یک زوج و بسیاری از راه های دیگر می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

– این شما هستید که می توانید انگیزه درونی او را برای ترک این رفتار بیشتر کنید. بهبود روابط خانوادگی، پیشرفت در مسائل کاری و در نظر گرفتن پاداش برای ترک این رفتار، می تواند تمایل او را به

به ریسمان مذهب چنگ بزنید. در نهایت شاید هیچ چیز به اندازه اعتقاد به ارزش های اخلاقی و مذهبی در جلوگیری از گرایش افراد به پورن موثر نباشد

کنار گذاشتن این عادت افزایش دهد. پس یک بار این دلایل تقویت کننده را همراه با او مرور کنید.

– او را با پیامد اعتیادش آشنا کنید. به او گوشزد کنید در صورت ادامه این رفتار او را ترک خواهید کرد و زندگی اش از هم خواهد پاشید؛ البته قبل از آنکه چنین ادعایی را مطرح کنید، مطمئن شوید می توانید پای حرف های تان بایستید. در صورتی که همسرتان با تکرار عادتش تغییری در رفتار شما نبیند، دیگر روی تهدید‌های تان حساب نمی کند. اگر با وجود هر اتفاقی قصد یا امکان ترک کردن او را ندارید، با تهدیدهای تو خالی کار را خراب تر نکنید.

– به ریسمان مذهب چنگ بزنید. در نهایت شاید هیچ چیز به اندازه اعتقاد به ارزش های اخلاقی و مذهبی در جلوگیری از گرایش افراد به پورن موثر نباشد. بالا بردن ارزش های اخلاقی و گرایش های مذهبی در خانواده ها و جامعه قطعا مهم ترین عامل در پیشگیری یا توقف استفاده از ابزارهای پورن است.


منابع : سیب سبز / خراسان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.