تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت الله مكارم شیرازی، اظهار تأسف برخی سران عربی از اعدام صدام را مخالفت با قرآن و به خاطر نگرانی از سرنوشت مشابه دانست . به گزارش رسا، حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی، در آغاز درس خارج فقه خود، به اعدام صدام اشا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت ایت الله مکارم شیرازی ; تأسف از اعدام صدام به خاطر ترس از سرنوشت است

حضرت آیت الله مكارم شیرازی، اظهار تأسف برخی سران عربی از اعدام صدام را مخالفت با قرآن و به خاطر نگرانی از سرنوشت مشابه دانست .
به گزارش رسا، حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی، در آغاز درس خارج فقه خود، به اعدام صدام اشاره كرد و گفت : در طول تاریخ چنین جنایت كارانی، انگشت شمار هستند. صدام، بستگانش را هم كشت به مملكت خود هم رحم نكرد، كردها را با بمب شیمیایی كشت، علما، سادات پیر و شخصیت های مذهبی را از بین برد و به كویت هم حمله كرد.
وی افزود: در دادگاه تنها به گوشه ای از جنایات صدام رسیدگی كردند . تنها دو دولت در جهان سلاح كشتارجمعی به كاربسته؛ یكی امریكا در بمباران هسته‌ای ژاپن و دیگری صدام در بمباران شیمیایی حلبچه كه این ها جنایت علیه بشریت است.
این مدرس خارج فقه كه در مسجد اعظم قم سخن می گفت، ادامه داد : اعلام عزا برای اعدام صدام ، پرده ها را كنار زد . ما باید باور كنیم همین ها در طول جنگ تحمیلی به صدام كمك می كردند .این ها كه امروز از قاتل شیعه و غیر شیعه اظهار تأسف می كنند دشمن ما هستند .
وی  با اشاره به آیه قصاص در قرآن كریم ، تصریح كرد: این‌ سران عربی به قرآن اعتقاد دارند یا نه؟  این‌ها تعصب قومی و جاهلی را بر قرآن مقدم می‌كنند . شاید هم از این می‌ترسند كه همین بلا سرخودشان بیاید .
حضرت آیت الله مكارم شیرازی در جمع صدها تن از شاگردان درس خارج فقه خود تصریح كرد : این حوادث عبرت است تا دوست و دشمن را بشناسیم و بدانیم در چه دنیای بی منطقی زندگی می‌كنیم . آن قطعنامه كه برای انرژی صلح امیز هسته‌ای صادر  كردند و این اظهار تأسف از اعدام صدام