تبیان، دستیار زندگی
فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی پایتخت 5، به سكانس های پایانی رسیده است و گویا این سكانس ها یكی از سخت ترین مراحل فیلمبرداری این سریال را تشكیل می دهد، سریالی كه قرار است در نوروز 97 از تلویزیون پخش شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یك پایتخت متفاوت در انتظار نوروز 97

فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی پایتخت‌5، به سكانس‌های پایانی رسیده است و گویا این سكانس‌ها یكی از سخت‌ترین مراحل فیلمبرداری این سریال را تشكیل می‌دهد، سریالی كه قرار است در نوروز 97 از تلویزیون پخش شود.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
پایتخت 5

فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی پایتخت‌5، به سكانس‌های پایانی رسیده است و گویا این سكانس‌ها یكی از سخت‌ترین مراحل فیلمبرداری این سریال را تشكیل می‌دهد، سریالی كه قرار است در نوروز 97 از تلویزیون پخش شود.

متفاوت‌ترین فصل از مجموعه تلویزیونی پایتخت به روزهای آخر فیلمبرداری رسید و در این روزها تیم تصویربرداری این سریال، آخرین سكانس‌های این مجموعه را كه مربوط به پایان سریال نیز هستند، فیلمبرداری می‌كند. به دلیل سختی فیلمبرداری این سكانس‌ها، نمی‌توان زمان دقیقی برای پایان فیلمبرداری عنوان كرد، اما آنچه مسلم شده این است كه پایتخت در روزهای پیش رو به مرحله فنی و پس از تولید وارد خواهد شد.

پایتخت موفق‌ترین سریال دنباله‌دار تلویزیون

مجموعه‌های تلویزیونی دنبال‌دار، از محبوب‌ترین تولیدات تلویزیونی به شمار می‌رود. پخش هفتمین فصل از مجموعه تلویزیونی «بازی تاج و تخت» كه مشهور‌ترین سریال تلویزیونی جهان نام گرفته است، نشان داد تا چه حد یك سریال می‌تواند جذاب باشد كه از چند ماه زودتر تابلوی زمان شمار اعلام زمان پخش سریال شروع به كار كند و مخاطبان آن هر روز منتظر باشند تا موعد پخش مجموعه مورد علاقه‌شان آغاز شود. اكنون نیز با پایان بخش هفتم از این سریال، انتقاد‌های زیادی درباره زمان انتظار دو ساله برای تولید فصل هشتم مطرح می‌شود كه نشانه از عمق وابستگی یك بیننده به سریالی تلویزیونی است. در ایران و نه در مقام مقایسه با مجموعه‌ای مانند « بازی تاج و تخت»، تنها سریال محبوبی كه بینندگانش تولید سری‌های جدید آن را خواستار بوده و با پخش هر فصل از آن انتظار‌ها را بالاتر برده است، مجموعه «پایتخت» به كارگردانی سیروس مقدم است؛ مجموعه‌ای كه در ابتدا قرار نبود بیش از یك فصل تولید شود اما داستان ایرانی و دوست‌داشتنی‌اش كه مدیون طراحی خوب و شخصیت‌پردازی مناسب تیم نویسندگان این سریال است، باعث شد فصل‌های بعدی یك به یك ساخته شوند تا اینكه امسال به پنجمین فصل از این سریال برسیم. با ساخت سری جدید از پایتخت، این سریال جایگاه خود را به عنوان ركورددار تولید بیشترین فصل از یك سریال در تلویزیون ایران مستحكم‌تر خواهد كرد. باقی سریال‌های ایرانی با فاصله زیاد حداكثر دارای دو یا سه فصل هستند.

پایتخت 5 ، یك مجموعه خاص

مجموعه «پایتخت» به كارگردانی سیروس مقدم است؛ مجموعه‌ای كه در ابتدا قرار نبود بیش از یك فصل تولید شود اما داستان ایرانی و دوست‌داشتنی‌اش كه مدیون طراحی خوب و شخصیت‌پردازی مناسب تیم نویسندگان این سریال است، باعث شد فصل‌های بعدی یك به یك ساخته شوند تا اینكه امسال به پنجمین فصل از این سریال برسیم.

پایتخت 5 با همكاری سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج در حال ساخت است. ورود اوج به ساخت مجموعه پایتخت از همان ابتدا شایعاتی را در مورد موضوع سریال در پی داشت. با وجود حرف و حدیث‌های زیادی كه درباره اتفاقات داستانی سری پنجم از سریال پایتخت به میان آمد، اما گروه تولید این مجموعه تلاش كرد در سكوت كامل خبری كار خود را ادامه دهد؛ سیاستی كه ریشه آن در نو نگه داشتن داستان و افزایش میزان جذابیت سریال برای بیننده است.

الهام غفوری، تهیه‌كننده مجموعه پایتخت، درباره تولید پایتخت 5 می‌گوید: فصل پنجم سریال در فضایی جدید و با سبك و سیاقی دیگر نسبت به آنچه تا به حال دیده‌اید ساخته می‌شود و قطعاً این مسئله كار تولید را سخت و طاقت‌فرسا خواهد كرد. «پایتخت ٥» چه به لحاظ داستان و چه به لحاظ ابعاد مختلف شخصیت‌ها و نوع قصه‌گویی نیازمند ساخت دكور، انتخاب لوكیشن‌های ویژه و ... بود و این مسئله كار ما را در اجرا سخت‌تر از قبل كرده است. من و تیم فعال در این پروژه سنگین امیدوار هستیم توقع چند ساله مردم از سریال پایتخت كه هر ساله كار ما را سخت و سخت‌تر كرده است، امسال نیز برآورده شود.

روز گذشته تصویری از فیلمبرداری سكانس‌های پایانی سریال از سوی روابط عمومی پایتخت 5 منتشر شد، تصویری كه فضای نبرد ارتش سوریه و تروریست‌های داعش را تداعی می‌كرد. با وجود اینكه این تصویر متعلق به لوكیشنی در اطراف تهران است، اما بازسازی محیط مربوط به جنگ سوریه است. گویا با ورود سازمان اوج و سرمایه‌گذاری به تولید مجموعه پایتخت، داستان این سریال بیش از گذشته به موضوعات ملی و ارزشی نزدیك‌تر شده است. در فصل پنجم قرار است نگاه سریال به سمت سیاست‌های منطقه‌ای ایران معطوف شود، چیزی كه در دیگر مجموعه‌های تلویزیونی تا به امروز كمتر فرصت و مجال بروز داشته است و شاید تنها سریالی در قامت پایتخت بتواند از پس ریزه‌كاری‌های ورود به این مقوله برآید.

تیم نویسندگان سریال توانسته است در طول چهار فصل گذشته شخصیت‌های سریال پایتخت را در ذهن بینندگان تلویزیون جا بیندازد، به طوری كه بینندگان پیگیر این سریال می‌توانند درباره حالات روحی و رفتاری هر كدام از شخصیت‌های اصلی پایتخت چندین دقیقه صحبت كنند. اما شنیده‌های «جوان» درباره پایتخت 5، حكایت از آن دارد كه در این فصل قرار است بخش‌های جدیدی از شخصیت‌های بازیگران این سریال رونمایی شود و شخصیت‌های سریال در موقعیت‌های خاصی قرار می‌گیرند كه تا پیش از این تجربه آن را نداشته‌اند. به همین دلیل می‌توان پایتخت 5 را متفاوت‌ترین فصل این سریال تا به حال دانست.

پایتخت در15 قسمت تولید خواهد شد و مدیران تلویزیون برای پخش آن فعلاً قول نوروز 97 را داده‌اند.
منبع: روزنامه جوان