تبیان، دستیار زندگی
ود  دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سلسله همایش‌های علمی كاربردی تبلیغ را از روز شنبه 16 لغایت 20 دی‌ماه در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء برگزار می‌كند. «محمود نوراللهی»، مدیر نشست‌ها و همایش‌های علمی ـ كاربردی ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلسله همایش‌های علمی كاربردی تبلیغ برگزار می‌شود

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سلسله همایش‌های علمی كاربردی تبلیغ را از روز شنبه 16 لغایت 20 دی‌ماه در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء برگزار می‌كند.

«محمود نوراللهی»، مدیر نشست‌ها و همایش‌های علمی ـ كاربردی تبلیغ، در گفت‌وگو با ایكنا، ضمن اعلام این خبر گفت: پیش از هر فصل تبلیغی مانند ماه مبارك رمضان، ماه محرم و...همایش‌ها و كمیته‌های آموزشی، برای مبلغین اعزامی به شهرهای مختلف در نظر گرفته شده است كه این برنامه‌ها با‌ هدف افزایش آگاهی مبلغین، آشنایی با مسائل روز و ارتقاء سطح علمی آن‌ها برگزار می‌شود.

نوراللهی با اشاره به این سلسله برنامه‌ها افزود: این نشست‌ها به صورت هفتگی و پیش از هر موسم تبلیغی و ماهیانه برگزار می‌شود كه نشست‌های ماهیانه به صورت تفصیلی به ارایه موضوعات و آموزش طلاب می‌پردازد.

وی از اجرای برنامه‌های ویژه‌ی ماه محرم خبر داد و اظهار كرد: بررسی الگوهای تربیتی در تحلیل شخصیت‌های عاشورا، بررسی سیمای امام حسین(ع) در قرآن، تجزیه و تحلیل وجوه سیاسی قیام امام حسین(ع) و جامعه‌شناسی عاشورا از جمله موضوعاتی است كه به مبلغین ارایه می‌شود.

مدیر نشست‌ها و همایش‌های علمی- كاربردی تبلیغ، در ارتباط با لزوم تربیت مبلغین در كشور تصریح كرد: پرورش مبلغین و طلاب به‌طور طبیعی و در خلال گذراندن دروس حوزوی و دینی انجام می‌گیرد، ولی به منظور تبیین و توجیه یك روند مشخص، این موضوعات به آن‌ها ارایه می‌شود.