تبیان، دستیار زندگی
جف به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و كوشش دفتر آیت‌الله سیستانی، مقبره آیت‌الله سید مصطفی خمینی (ره) فرزند برومند امام راحل (ره) در نجف اشرف بازگشایی شد. به گزارش مركز خبر حوزه، محمدرضا رحمت، تولیت حوزه علم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشایی مقبره شهید آیت الله مصطفی خمینی (ره) در نجف

به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و كوشش دفتر آیت‌الله سیستانی، مقبره آیت‌الله سید مصطفی خمینی (ره) فرزند برومند امام راحل (ره) در نجف اشرف بازگشایی شد.


به گزارش مركز خبر حوزه، محمدرضا رحمت، تولیت حوزه علمیه شهید مطهری تنكابن گفت: این مقبره در باب شیخ طوسی حرم مطهر قرار دارد و علاوه بر آیت‌الله سید مصطفی خمینی، آیت‌الله غروی اصفهانی و آیت‌الله حسینی نیز در آنجا مدفون هستند.

مسوول هیئت اعزامی موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) به عراق، با اشاره به وجود آثار تاریخی به جای مانده از حضرت امام راحل (ره) در عراق گفت: هم اكنون منزل امام در عراق كه به عنوان پایگاهی برای هدایت انقلاب اسلامی محسوب می‌شد، به همت مقام معظم رهبری خریداری شده است و امیدواریم این مكان در آینده به جایگاه واقعی خود دست یابد.

وی از تشكیل شورایی برای احیاء و حفظ آثار امام خمینی (ره) در عراق و فرانسه خبر داد و افزود: در جهت تثبیت آثار امام خمینی (ره) و جمع‌آوری خاطراتی كه ایشان در عراق و فرانسه داشتند، اقدامات خوبی صورت گرفته تا این میراث ماندگار برای آینده به یادگار بماند.

محمدرضا رحمت، با اشاره به جایگاه حوزه علمیه نجف در حفظ و نشر معارف دینی، آن را خاستگاه دانشمندان و علماء بزرگ شیعی دانست و عنوان كرد: هم اكنون بیش از چهار هزار طلبه از عراق، افغانستان، پاكستان، هند و سایر كشورها در حوزه علمیه نجف به تحصیل علوم دینی اشتغال دارند.