تبیان، دستیار زندگی
هیات پارلمانی ایران که برای بررسی تجارب تجاری و اشتغال در کشورهای جنوب شرقی آسیا به ویتنام سفر کرده است با حضور در مجلس ملی این کشور با برخی از نمایندگان ویتنام دیدار و گفت وگو کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور هیات پارلمانی ایران در مجلس ملی ویتنام

هیات پارلمانی ایران که برای بررسی تجارب تجاری و اشتغال در کشورهای جنوب شرقی آسیا به ویتنام سفر کرده است با حضور در مجلس ملی این کشور با برخی از نمایندگان ویتنام دیدار و گفت‌وگو کرد.

بخش سیاسات تبیان

هیات پارلمانی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا؛ محمدرضا بادامچی نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: برخی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در جریان سفر به برخی از کشورهای جنوب شرقی آسیا به ویتنام سفر کردند تا در جریان تجارب تجاری و اشتغال در کشورهای جنوب شرقی آسیا قرار گیرند.

وی با بیان اینکه رییس مجلس ویتنام اولین رییس زن مجلس در این کشور است، گفت که مجلس ویتنام تنها دو ماه در سال با حضور همه اعضا به قانونگذاری می‌پردازد، مجلسی که 17 درصد اعضای آن را نمایندگان اقوام اقلیت و 27 درصد را زنان تشکیل می‌دهند. مجلس ویتنام یک رییس و چهار نایب رییس دارد که در آن شورای اقوام تشکیل شده است.

بادامچی با اشاره به وضعیت اقتصادی ویتنام، گفت که ویتنامی‌ها به این نتیجه رسیدند که رمز اقتصاد کلان در آینده این کشور کنترل تورم است به همین دلیل به دنبال تسریع در روند اصلاحات اداری و فسادزدایی هستند.

بادامچی با اشاره به وضعیت اقتصادی ویتنام، گفت که ویتنامی‌ها به این نتیجه رسیدند که رمز اقتصاد کلان در آینده این کشور کنترل تورم است به همین دلیل به دنبال تسریع در روند اصلاحات اداری و فسادزدایی هستند. نماینده تهران همچنین به حضور هیات پارلمانی ایران در یکی از کارگاه‌های تولیدی کفش ویتنام اشاره و اظهار کرد: کارگاه تولیدی کفش ونتو و کارگاه تولید پوشاک ترن هانی سالانه بیش از سه میلیون قطعه کالا صادر می‌کند که برخی از این کالاها از طریق قاچاق وارد کشورمان می‌شوند. آنها با ابتدایی‌ترین امکانات در سطح خوبی تجارت می‌کنند آن هم در شرایطی که در کشور ما بهترین تولیدات کیف و کفش در حال نابودی است.

بادامچی گفت که بررسی‌ها نشان می‌دهد که ایران نیز اقلامی به ویتنام صادر می‌کند که هدفگذاری برای صادرات انواع پسته، میگو، انجیر، قطعات منجمد مرغ، قیر و برخی مواد پتروشیمی وجود دارد اما متاسفانه کالاهایی همچون فلفل، گوشی تلفن همراه، چادر مشکی، پوشاک و کفش از ویتنام آن هم به صورت قاچاق وارد کشورمان می‌شود که در این بین محدودیت انتقال پول، مسائل بانکی و سایر محدودیت‌های تجاری فضای تجاری را به سود قاچاقچیان تمام کرده است به طوریکه اجناس به دبی رفته و از آنجا به صورت قاچاق وارد ایران می‌شود. وی افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای بهبود مبادلات تجاری بین ایران و ویتنام را امری ضروری خواند و بر لزوم بهبود آن تاکید کرد.


منبع: ایسنا