تبیان، دستیار زندگی
برای تهیه مواد سمبوسه پیتزا، باید همه مواد رو تفت بدیم. به این صورت که در ماهیتابه چند قاشق روغن می ریزیم و پیاز رو خرد می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با روش تهیه سمبوسه پیتزایی

برای تهیه مواد سمبوسه پیتزا، باید همه مواد رو تفت بدیم. به این صورت که در ماهیتابه چند قاشق روغن می‌ریزیم و پیاز رو خرد می‌کنیم.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

سمبوسه

مواد لازم برای ۶ نفر

گوشت چرخ‌کرده ۲۰۰ گرم

قارچ ۵۰۰ گرم

پیاز متوسط ۱ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه‌ای متوسط ۱ عدد

پنیر پیتزا ۱ بسته

نمک و فلفل و زردچوبه و آویشن به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه

۱- برای تهیه مواد سمبوسه پیتزا، باید همه مواد رو تفت بدیم. به این صورت که در ماهیتابه چند قاشق روغن می‌ریزیم و پیاز رو خرد می‌کنیم. کمی که با زردچوبه و روغن تفت خورد، گوشت چرخ‌کرده رو اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم. بهتر که ده دقیقه‌ای گوشت و پیاز روی حرارت ملایم باهم تفت بخورند‌ تا آب گوشت گرفته شود و پخته هم شود.

۲- قارچ‌ها رو به شکل دلخواه خرد می‌کنیم و به همراه فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده، به گوشت و پیاز اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم. آب قارچ‌ها که گرفته شد و در اصطلاح سبک شد، رب گوجه رو در گوشه‌ای از تابه کمی تفت می‌دهیم و با کل مواد مخلوط می‌کنیم.

۳- نمک و آویشن رو هم اضافه می‌کنیم. فقط دقت داشته باشید که آویشن رو زیاد استفاده نکنید، چون مقدار بیش از حدش توی غذا تو ذوق می‌زند.

۴- مواد رو که آماده کردیم، نان لواش رو به دو قسمت طولی تقسیم می‌کنیم و دو مستطیل با طول زیاد به دست می‌آید. مواد رو در انتهای نان مستطیل شکل می‌ریزیم و پنیر پیتزا رو روی مواد می‌پاشیم و به شکل مثلثی، از یکی از گوشه‌ها شروع به پیچیدن سمبوسه می‌کنیم.

وقتی که پیچیدن سمبوسه‌ها تموم شد، در تابه‌ای روغن می‌ریزیم و هر دو طرفشون رو سرخ می‌کنیم.


منبع: سرآشپز پاپیون

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.