تبیان، دستیار زندگی
آنها دست در داخل آن شکاف کرده و با پیکر سالم امام حسین(ع) مواجه می شوند که خون از آن جاری است. مقداری از خاک خونین اطراف جنازه مطهر را به تبرک برمی دارند و قبر را می پوشانند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۲۲۲ سال از تخریب و کشتار بزرگ کربلا به دست وهابیان آل ‌سعود!

عید غدیر امسال( سال 1396)  ۲۲۲ سال از حمله فاجعه‌بار وهابی‌های آل ‌سعود به شهر کربلا می‌گذرد.

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان

تخریب حرم امام حسین توسط آل سعود

بنا به نقل قول آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی از خاندان مادری برادران زنجانی (آیت‌الله سید ابوالفضل و آیت‌الله سید رضا زنجانی؛ دو مجتهد مشهور آزادی‌خواه و حامی مصدق و بازرگان)، در جریان حمله خون‌بار وهابی‌های حجاز به کربلا در اوایل سلطنت فتحعلی‌شاه قاجار که منجر به قتل‌عام وسیع هزاران تن از شیعیان، و غارت و تخریب حرم امام حسین(علیه السلام) شد، جد مادری حضرات آیات سید ابوالفضل و سیدرضا زنجانی به همراه استادش که مجتهد مطرح کربلا بوده است در گوشه‌ای مخفی شده و از قتل‌عام مصون می‌مانند.

بعد از هجوم وهابی‌ها به سمت نجف، این دو روحانی از مخفی‌گاه بیرون آمده و به سمت مزار امام حسین(علیه السلام) می‌روند و می‌بینند نه تنها ضریح چوبی سوزانده شده و با آتش آن قهوه درست کرده‌اند، بلکه قبر مطهر امام نیز تخریب شده و گوشه‌ای از آن نیز شکاف برداشته است.

آنها دست در داخل آن شکاف کرده و با پیکر سالم امام حسین(علیه السلام) مواجه می‌شوند که خون از آن جاری است. مقداری از خاک خونین اطراف جنازه مطهر را به تبرک برمی‌دارند و قبر را می‌پوشانند. آن خاک چندین نسل در اختیار فرزندان این دو روحانی بوده و کرامت‌های خاصی از آن مشاهده کرده‌اند که در کتاب «جرعه‌ای از دریا» به طور مفصل از آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی نقل شده است.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.