تبیان، دستیار زندگی
هیات پارلمانی ایران که برای شرکت در نشست مجمع پارلمانی توسعه پایدار به اندونزی سفر کرده است، با روسای مجالس و هیات هایی از کشورهای مختلف دیدار و گفت وگو کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاکید هیات پارلمانی ایران در مجمع اندونزی بر محکومیت کشتار مسلمانان میانمار

هیات پارلمانی ایران که برای شرکت در نشست مجمع پارلمانی توسعه پایدار به اندونزی سفر کرده است، با روسای مجالس و هیات‌هایی از کشورهای مختلف دیدار و گفت‌وگو کرد.

بخش سیاست تبیان

نشست مجمع پارلمانی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، هیات پارلمانی ایران به ریاست محمدجواد جمالی در سفر به اندونزی ضمن شرکت در مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار که با حضور بیش از ۵۰ کشور جهان و تعداد زیادی از سازمان‌های بین المللی در اندونزی تشکیل شده است، با رئیس مجالس اندونزی و نواب رئیس مجالس الجزایر و بولیوی و هیات‌های پارلمانی از کشورهای قطر، سوریه، امارات، اردن، بلاروس، نپال، بوتان، کویت، اوگاندا، سورینام، ترکیه، لبنان، بنگلادش و زیمبابوه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در جریان این دیدارها کشتار مسلمانان روهینگیا توسط دولت میانمار محکوم شد و در قطعنامه پایانی نیز این موضوع علی رغم مخالفت‌ هیات‌های هند و تایلند مورد تاکید قرار گرفت و همچنین بر گسترش مناسبات ایران با این کشورها تاکید شد.

جمالی رئیس هیات پارلمانی و عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سخنرانی در این مجمع با تاکید بر اهمیت صلح و مبارزه با تروریسم و نقش مجالس در این باره گفت که باید مجالس در جهت رشد و توسعه پایدار در جهان حرکت کنند.

جمالی رئیس هیات پارلمانی و عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سخنرانی در این مجمع با تاکید بر اهمیت صلح و مبارزه با تروریسم و نقش مجالس در این باره گفت که باید مجالس در جهت رشد و توسعه پایدار در جهان حرکت کنند. وی حمایت از مسلمانان فلسطین، سوریه، یمن، عراق و میانمار را امری ضروری خواند و خواستار محکومیت دولت میانمار توسط کشورهای شرکت کننده در این اجلاس شد. جمالی با تاکید بر اینکه مجالس به عنوان یکی از ارکان حاکمیت‌ها جهت تسهیل در رشد و توسعه هستند، گفت که جمهوری اسلامی ایران آمادگی برای انتقال تجارب خود در زمینه‌های مختلف را دارد.

در پایان نشست مجمع جهانی پارلمانی درباره توسعه پایدار نیز بر ترویج توسعه همه جانبه مراقبت از صلح و اهداف توسعه پایدار تاکید شد و این بیانیه پیرامون سه محور ترویج و توسعه همه جانبه و برابر، پایان دادن به خشونت و مراقبت از صلح و اهداف توسعه پایدار و شرایط اقلیمی به تایید همه شرکت کنندگان در این کنفرانس رسید.

منبع: ایسنا