تبیان، دستیار زندگی
ممکن است تصور کنید، آینه ها صرفا یک استفاده معمولی دارند و آن هم تماشای تصویر خود در آن است. اما اگر هنرمند باشید، می دانید روش های بسیار متنوعی در استفاده از آینه وجود دارد. آینه ها معمولا به مکانی که در آن هستند، جلوه می
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند کلک برای بزرگ جلوه دادن خانه

ممکن است تصور کنید، آینه ها صرفا یک استفاده معمولی دارند و آن هم تماشای تصویر خود در آن است. اما اگر هنرمند باشید، می دانید روش های بسیار متنوعی در استفاده از آینه وجود دارد. آینه ها معمولا به مکانی که در آن هستند، جلوه می دهند و در این مطلب یاد می گیرید که با چند روش استفاده ساده از آینه، فضای کوچک اتاق تان را بزرگ جلوه دهید.

بخش زیبایی تبیان
آینه، آشپزخانه، کابینت

1- آینه های هم رنگ روی دیوار

خرید آینه های بزرگ معمولا گران تمام می شود و مقرون به صرفه نیست. می توانید از چند آینه کوچک استفاده کنید و قاب های آنها را به یک رنگ واحد درآورید و روی دیوار با سلیقه کنار هم بچینید. این کار باعث می شود، اتاق تان به نظر بزرگتر آید.

2- آینه ای پشت اجاق گاز

معمولا پشت اجاق گاز، دیوار نسبتا تیره ای قرار دارد. نصب آینه پشت اجاق گاز، موجب انتشار نور بیشتر در محیط آشپزخانه می شود وعلاوه بر اینکه راحت تر غذای در حال آماده شدن را می بینید، آشپزخانه جلوه بهتری پیدا می کند. البته مشکلی که در اینجا وجود دارد، چرب و کثیف شدن آینه است. اما بزرگ نشان دادن آشپزخانه، ارزش تمیز کردن هر روز آینه را دارد.

3- قرار دادن آینه های باریک و قدی

قرار دادن آینه های قدی و در عین حال باریک کنار دیوار، باعث می شود، فضای کوچک اتاق، به سرعت بزرگ به نظر آید.

اگر اتاق تان علاوه بر کوچک بودن، پنجره هم ندارد، با استفاده از آینه های کوچک و یک شکل مانند کاشی، روی دیوار پنجره ای کاذب نصب کنید

4-آینه های روی کابینت

با توجه به اندازه کابینت های موجود در آشپزخانه تان، چند آینه مربعی یا مستطیل شکل در نظر بگیرید و با چسب، آنها را به روی درهای کابینت ها بچسبانید. بدین ترتیب با انعکاس تصویر فضای اطراف، آشپزخانه بزرگتر به نظر می رسد.

5- اتاق ناهار خوری

یکی از جالب ترین مکان هایی که می توان در آن آینه گذاشت، اتاق غذاخوری و کنار میز غذاخوری، درست مانند بیشتر رستوران های جهان، است. این کار باعث می شود که نور ملایم تری به فضا تابیده شود و در عین حال روشنایی لازم وجود داشته باشد. بدین ترتیب فضایی که در آن نشسته اید، بزرگتر از معمول به نظر خواهد رسید.

6- پنجره های کاذب

اگر اتاق تان علاوه بر کوچک بودن، پنجره هم ندارد، با استفاده از آینه های کوچک و یک شکل مانند کاشی، روی دیوار پنجره ای کاذب نصب کنید. با این روش، احساس می کنید، اتاق تان پنجره دارد و در عین حال بزرگتر به نظر می رسد.


منبع : زندگی ایده آل

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.