تبیان، دستیار زندگی
یک ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی با «بسیار خطرناک» توصیف کردن ایران، خواستار تعیین استراتژی برای مقابله با ایران شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ژنرال اسرائیلی: باید برای مقابله با ایران، استراتژی تعیین کنیم

یک ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی با «بسیار خطرناک» توصیف کردن ایران، خواستار تعیین استراتژی برای مقابله با ایران شد.

بخش سیاست تبیان

ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، ژنرال «یائیر گولان» معاون پیشین فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشت که جدای از گروه‌های مقاومت در منطقه، تهدیدات ایران هنوز هم دغدغه و نگرانی اصلی اسرائیل است.

ژنرال گولان طی سخنرانی در اندیشکده واشنگتن گفت: «برای اسرائیل، ایران تهدیدآمیزتر از داعش است. زیرا ایرانیان پیچیده‌تر بوده، تمدن بالاتری دارند، زیرساخت‌های خوب آکادمیک، صنعت قوی، دانش خوب و جوانان با استعداد زیادی دارند.» به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» وی همچنین افزود: «آنها بسیار شبیه ما هستند. و به دلیل اینکه شبیه ما هستند، بسیار بسیار خطرناک‌تر خواهند بود.»

این ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اسرائیل باید استراتژی جهت مقابله کامل با تهدیدات ایران، تنظیم کند، نسبت به افزایش حضور ایران در سوریه، بعد از حمله هوایی اسرائیل به پایگاه ارتش سوریه در حماه، هشدار داد.

گولان تاکید کرد با نزدیک شدن ایران به غرب سوریه و مرزهای فلسطین اشغالی، روسیه نشان داد که می‌تواند شریک عملیاتی خوبی برای اسرائیل باشد. وی در پایا مدعی شد: «منافع ما و روسیه همخوانی ندارد اما نمی‌توانم تاثیر روس‌ها را منفی بدانم...گمان نمی‌کنم که روس‌ها در ایدئولوژی، حامی ایرانیان باشند. آنها از نفوذ ایران برای منافع خود استفاده می کنند.»


منبع: خبرگزاری فارس