تبیان، دستیار زندگی

رحیمی عضو مجمع شهرداریهای حامی توسعه کشاورزی ارگانیک شد

مدیرعامل سازمان مدیریت میوه و تره بار به نمایندگی از شهرداری تهران به عضویت مجمع شهرداری های آسیایی حامی توسعه کشاورزی ارگانیک در آمد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رحیمی
پس از قریب به یک دهه فعالیت‌های حمایتی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از توسعه کشاورزی ارگانیک در ایران، مدیرعامل این سازمان به عنوان نماینده شهرداری تهران به عضویت مجمع شهرداری های آسیایی حامی توسعه کشاورزی ارگانیک (ILGOA ) درآمد.
این مجمع در سپتامبر ٢٠١٥ در شهر گوسان كره جنوبی با حضور نماینده وزارت جهاد كشاورزی ایران نماینده انجمن ارگانیك ایران و شانزده شهرداری آسیا و با حمایت دفتر منطقه آسیایی فدراسیون بین المللی ارگانیك FOAM-OSIA
و جنبش های كشاورزی ارگانیك تشكیل شد . در حال حاضر شهردار شهر گوسان کره جنوبی ریاست این نهاد که دارای 52 عضو از 27 کشور می باشد را بر عهده دارد و عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار به نمایندگی از شهرداری تهران عضو این مجمع آسیایی شد.
در سومین گردهمایی سالانه مجمع شهرداران آسیایی حامی توسعه كشاورزی ارگانیك که در تاریخ 9 الی 11شهریور 1396 با حضور رئیس فدراسیون بین المللی جنبش های کشاورزی ارگانیک و رئیس دفتر منطقه آسیای جنوبی برگزار شد دکتر محمدرضا اردکانی ضمن ارائه سخنرانی به نمایندگی از طرف رحیمی مدیرعامل سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران ، تفاهم نامه همکاری و عضویت ایران IFOAM-IRAN در مجمع شهرداری های آسیایی حامی توسعه کشاورزی ارگانیک را امضا كرد.
سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تا كنون نه دوره جشنواره ارگانیك را برگزار كرده كه سه دوره اخیر این جشنواره را با عنوان هفته ارگانیك تهران با همكاری انجمن ارگانیك ایران بر پا داشته است. دهمین دوره این جشنواره در مقیاس بین المللی و با حضور شركت های خارجی توسط سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در اوایل دی ماه امسال در تهران برگزار می شود.