تبیان، دستیار زندگی
یت ملا احمد نراقی از بزرگ ترین دانشمندان عصر قاجار در کتاب " سیف الامه و برهان المله" به شبهات مسیحیت پاسخ می دهد. کتاب سیف الامه از مهم ترین آثار کلامی قرن 14 هجری قمری که در دفاع از اسلام و خاتمیت نبوت پیامبر اعظم(ص) و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ملا احمد نراقی و پاسخگویی به شبهات مسیحیت

ملا احمد نراقی از بزرگ ترین دانشمندان عصر قاجار در کتاب " سیف الامه و برهان المله" به شبهات مسیحیت پاسخ می دهد.
کتاب سیف الامه از مهم ترین آثار کلامی قرن 14 هجری قمری که در دفاع از اسلام و خاتمیت نبوت پیامبر اعظم(ص) و اثبات معجزات آن بزرگوار نوشته شده است.
هانری مارتین انگلیسی معروف به "پادری نصرانی" کتابی در رد اسلام و انکار نبوت پیامبر خاتم(ص) نوشت و شبهات بسیاری درباره معجزه بودن قرآن کریم وارد ساخت، که علمای شیعه در پاسخ و رد آن کتاب های بسیاری نوشتند و کتاب سیف الامه و برهان المله از جمله مهم ترین آثار شناخته شده در این موضوع است.
مولف کتاب با توجه به آشنایی و تسلط به زبان عبری و با بررسی کتاب های مقدس یهود و نصارا (تورات و انجیل) و استدلال به برهان های عقلی و نقلی به شایستگی از عهده پاسخگویی و دفاع از اسلام و اعجاز قرآن و خاتمیت نبوت حضرت محمد(ص) بر آمده است.
کتاب که توسط حجه الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی تصحیح شده ، در سه بخش تنظیم شده است: بخش نخست آن در مباحث کلی و عمومی مساله نبوت عامه و خاصه و اعجاز است و مولف کوشیده تا بر پایه ادله عقلی و نقلی به پرسش ها و شبهات مطرح در این حوزه پاسخ دهد. بخش دوم کتاب درباره رسالت و پیامبری حضرت محمد (ص) می باشد و بخش سوم نیز که بخش عمده و اصلی کتاب را تشکیل می دهد به شبهات وارد شده از سوی پادری پاسخ می دهد.
سیف الامه و برهان المله که به مناسبت سال پیامبر اعظم(ص) از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصحیح و در 364 صفحه چاپ و منتشر شده است ، از کتب مفید برای پاسخگویان دینی به شمار می رود .