تبیان، دستیار زندگی
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر 25 درصد اعتبارات کمیته امداد از طریق کمک های مردمی تامین می شود که پیش بینی می شود این میزان افزایش یابد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تامین 25 درصد اعتبارات کمیته‌امداد از طریق کمک‌های مردمی

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر 25 درصد اعتبارات کمیته امداد از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود که پیش‌بینی می‌شود این میزان افزایش یابد.

بخش اجتماعی تبیان

علی‌محمد ذوالفقاری

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، علی‌محمد ذوالفقاری 15 شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ، اظهار کرد: کمیته امداد از منابع و کمک‌های مردمی از طریق کمک‌های نقدی، کالای و خدماتی به افراد تحت پوشش خدمات رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته کمیته امداد یک هزار و 480 میلیارد تومان کسب درآمد داشته است، افزود: از این میزان 400 میلیارد تومان از طریق اکرام ایتام، 300 میلیارد تومان از طریق صدقات، 270 میلیارد تومان از طریق زکات و مابقی از محل مناسبت‌های امداد بوده است.

ذوالفقاری گفت: امسال پیش‌بینی شده میزان درآمد کمیته امداد به یک هزار و 730 میلیارد تومان برسد که امید است به منظور رفاه حال نیازمندان این میزان افزایش یابد.

وی استفاده کمی و کیفی از توان خیرین به منظور ارتقاء مشارکت خیرین، تعامل با خیریه‌ها، جلب رضایت خیران و اقدام خیرین یک محله و هر صنف نسبت به فقرا و کاهش تعداد فقرا از طریق محله، خانواده و صنف را از راهبردهای کیمته امداد عنوان کرد.

وی ادامه داد: در پنج ماهه سال جاری حدود 650 میلیارد تومان درآمد کسب شده که در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.ذوالفقاری گفت: تاکنون حدود 28 میلیارد تومان از نذورات مربوط به قربانی عید قربان در سیستم به ثبت رسیده است. وی استفاده کمی و کیفی از توان خیرین به منظور ارتقاء مشارکت خیرین، تعامل با خیریه‌ها، جلب رضایت خیران و اقدام خیرین یک محله و هر صنف نسبت به فقرا و کاهش تعداد فقرا از طریق محله، خانواده و صنف را از راهبردهای کیمته امداد عنوان کرد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در حال حاضر کیمته امداد 10 میلیون مشترک در حوزه مشارکت‌های مردمی دارد که از این تعداد هشت میلیون در حوزه صدقات، یک میلون مشترک اکرام ایتام و یک میلیون در سایر حوزه‌ها هستندکه کمیته امداد قابلیت افزایش 10 میلیون مشترک دیگر را داراست و در صدد افزایش این کار قرار دارد.

ذوالفقاری افزود: در حال حاضر 25 درصد اعتبارات کمیته امداد از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود که پیش‌بینی می‌شود این میزان افزایش پیدا کند و خدماتی که توسط مردم به خانواده‌های نیازمند انجام می‌شود به بیش از 25 درصد خواهد رسید.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در حال حاضر کیمته امداد 10 میلیون مشترک در حوزه مشارکت‌های مردمی دارد که از این تعداد هشت میلیون در حوزه صدقات، یک میلون مشترک اکرام ایتام و یک میلیون در سایر حوزه‌ها هستندکه کمیته امداد قابلیت افزایش 10 میلیون مشترک دیگر را داراست و در صدد افزایش این کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 500 هزار نفر برای شرکت در طرح محسنین از طریق پیامک اعلام آمادگی کردند، خاطرنشان کرد: از این میزان، 320 هزار نفر ساماندهی شدند و یتیم مورد نظر را انتخاب کردند. ذوالفقاری با اشاره به برگزاری دو مرحله‌ای جشن عاطفه‌ها به منظور حمایت از دانش‌آموزان مستمند و یتیم که با همکاری کیمته امداد، اموزش و پرورش و در بسیاری از شهرستان‌ها با همکاری بسیج برگزار می‌شود، گفت: برگزاری این جشن از حرکت‌های ملی به منظور کسب دانش نیازمندان تحت حمایت است که از ظرفیت خیرین در تهیه لوازم‌التحریر، پوشاک و لوازم کمک آموزشی استفاده می‌شود تا هیچ دانش‌آموز مستعد از تحصیل باز نماند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از خانواده‌های تحت پوشش، مسکن لازم را ندارند، تصریح کرد: کمیته امداد در مسیر ساخت و تهیه مسکن برای خانواده‌ها، از خیرین حوزه ساختمان و صنعت ساختمان استفاده خواهد کرد که بخشی از طریق صدقات کیمته امداد و بخشی از طریق خیرین مسکن ساز خواهد بود که این کار در حال سازماندهی است.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه در کمیته امداد شش نظام دخیل هستند، تصریح کرد: راه‌اندازی صندوق ولایت به منظور استفاده نیازمندان از وام‌های قرض‌الحسنه و کمک خیرین در این راستا از خدمات نوین کمیته امداد است که خوشبختانه مورد استقبال خیرین واقع شده است. وی با اشاره به اقدامات موثر انجام شده در کمیته امداد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 50 درصد از پیش‌بینی‌های سال جاری کیمته امداد تحقق یافته است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: استفاده از نرم‌افزار سکه‌، طراحی اپلیکیشن و کدهای یو اس اس دی از آسان‌ترین مسیرهایی مدنظر کمیته امداد است که باید تا پایان برنامه ششم، 80 درصد از اعتبارات نقدی خود را از طریق این نرم‌افزارها به دست آورد.

منبع: ایسنا