تبیان، دستیار زندگی
ست مرکز پاسخگویی تلفنی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در آبان ماه سال جاری به بیش از 18 هزار پرسش دینی اقشار مختلف مردم در حوزه های گوناگون پاسخ داده است. حجه الاسلام سید محمد علی داعی نژاد با توجه به آم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفتر تبلیغات اسلامی قم در آبانماه به 18 هزار پرسش پاسخ تلفنی داده است

مرکز پاسخگویی تلفنی به سوالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در آبان ماه سال جاری به بیش از 18 هزار پرسش دینی اقشار مختلف مردم در حوزه های گوناگون پاسخ داده است.
حجه الاسلام سید محمد علی داعی نژاد با توجه به آمارهای روزانه ای که به طور خودکار انجام گرفته است، بیان داشت: در آبان ماه امسال 50 نفر از پاسخگویان و محققان این مرکز، در دو بخش کاری به بیش از 18 هزار پرسش تلفنی اقشار مختلف مردم پاسخ داده اند.
وی با اشاره به افزایش روز افزون تماس ها با این مرکز گفت: پس از اطلاع رسانی از طریق رسانه های گروهی به ویژه صدا و سیما، شمار تماس های مردمی چند برابر افزایش یافته است، به طوری که پس از پخش گفت و گوی تلفنی معاونت این مرکز با برنامه صبح شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی در همان روز از ساعت 9 بامداد تا 12 ظهر بیش از 800 تماس با این مرکز برقرار شد که نشان از استقبال مردم از این طرح دارد.
داعی نژاد موضوعاتی را که از سوی پرسشگران مطرح شده ، متنوع و مختلف دانست و گفت: این مرکز به همه پرسش های مردم در همه زمینه های اعتقادی و کلامی، فلسفه و عرفان، احکام و مسایل شرعی، قرآن و علوم قرآنی ، پرسش های حدیثی و روایی و مانند آن پاسخ می دهد . البته بخشی از پرسش های مردمی در حوزه مشاوره علمی و خانوادگی است . در این بخش تلاش بر این است تا با توجه به آموزه های قرآنی و اسلامی ، راهنمایی های خاصی در اختیار مشاوره خواهان قرار گیرد .
وی با اشاره به راه اندازی بخش پاسخگویی خواهران این مرکز گفت: برای راحتی بیشتر خواهران پرسشگر، بخش خواهران این مرکز نیز راه اندازی شد تا خواهران گرامی پرسشگر به راحتی به طرح مسائل و پرسش های خود پرداخته و پاسخ های دینی مورد نظر را دریافت دارند.
مسئول مرکز پاسخ گویی تلفنی با اشاره به جنسیت پرسشکران بیان داشت: از نظر جنسیتی بیش از 72 درصد پرسشگران را خواهران تشکیل می دهند. بر اساس آمارهای موجود در ماه آبان بیش از 13000 تماس تلفنی از سوی خواهران با این مرکز انجام شده است.
وی بیشترین استان هایی را که در ماه آبان با مرکزپاسخگویی تلفنی تماس گرفته اند ، استان تهران با فراوانی 30 درصد دانست و افزود: پس از استان تهران، بیشترین تماس ها از استان قم با فراوانی 20 درصد و استان های اصفهان ، مرکزی ، فارس، خوزستان و همدان بوده است. کم ترین تماس ها نیز از استان های خراسان جنوبی و ایلام و کهکیلویه و بویر احمد بوده است.
داعی نژاد با اشاره به سطح علمی و تحصیلی پرسشگران گفت: بیشترین پرسش ها و تماس ها از سوی دارندگان مدارک مقاطع تحصیلی دیپلم به بالا بوده است که نشان از توجه اهل علم به فراگیری مسایل دینی از طریق پرسش و پاسخ می باشد.
وی افزود : بر پایه آمارها، بیشترین پرسشگران را بعد از گروه تحصیلی متوسطه، ،گروه هایی از مقاطع تحصیلی کارشناسی و دوره راهنمایی تشکیل می دهند .
گفتنی است علاقه مندان می توانند با شماره تلفن های 7835555- 0251 با 20 خط تماس صبح ها از ساعت 9-12 و عصرها از ساعت16- 19 پرسش های خود را با محققان و پاسخگویان و اساتید مشاوره این مرکز در میان گذراند.