تبیان، دستیار زندگی
قطعاً حکومتی که در آن ظلم و ستم وجود داشته باشد، پایدار نخواهد بود. یک مسلمان با ایمان همواره باید با ظلم مقابله کند و متمایل به ظالم نگردد و اجازه ندهد بی عدالتی و بی دینی در جامعه نهادینه گردد که اگر دین را یاری کند، خداوند هم او را یاری می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماجرای برخورد آیت‌الله العظمی مرعشی با کشف حجاب

قطعاً حکومتی که در آن ظلم و ستم وجود داشته باشد، پایدار نخواهد بود. یک مسلمان با ایمان همواره باید با ظلم مقابله کند و متمایل به ظالم نگردد و اجازه ندهد بی‌عدالتی و بی‌دینی در جامعه نهادینه گردد که اگر دین را یاری کند، خداوند هم او را یاری می کند.

بخش قرآن تبیان تبیان
ماجرای برخورد آیت‌الله العظمی مرعشی با کشف حجاب

خداوند متعال در قرآن می‌فرماید:

إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْكُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ (محمد/7)

اگر خدا را یاری کنید ، شما را یاری خواهد کرد و گامهایتان را استوار مى‏دارد.

حکایت

در زمان کشف حجاب به وسیله رضاخان پهلوى ، رئیس پلیس قم که فردى بسیار پست و رذل بود به زور متوسل می‌شد تا از سر، زنان مؤمن، چادر و حجاب برگیرد.

روزى در حرم مطهر حضرت معصومه علیها السّلام به میان زنان باحجاب و صالحى که براى زیارت رفته بودند، رفت و قصد داشت با زور حجاب زن مؤمنی را برگیرد که با فریاد و ناله او و دیگر زنان حاضر در حرم، مرحوم آیت اللّه العظمی مرعشى به آن قسمت می‌رود و وقتى موضوع را مشاهده می‌کند، غیرت و جوانمردى وى از این مقدار ظلم به جوش می‌آید و به کمک آن‌ها می‌رود و سیلى محکمى به صورت رئیس پلیس می‌زند.

او که سخت از این سیلى یکه خورده بود، آیت اللّه العظمی مرعشى را تهدید به قتل می‌کند اما روز بعد وقتى رئیس ‍ پلیس مزبور وارد بازار می‌شود، قسمتى از سقف بازار بر سر وى فرو می‌ریزد و در دم هلاک می‌شود و مردمى که از جریان باخبر بودند، این موضوع را از کرامات آیت اللّه العظمی مرعشى به شمار می‌آوردند.


منبع:
روزنامه افق خانواده