تبیان، دستیار زندگی
جزییات دروس خارج مراجع تقلید و علما اعلام شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه

جزییات دروس خارج مراجع تقلید و علما اعلام شد

زمان و مکان دروس خارج مراجع تقلید و علما به همت سرویس حوزه و روحانیت جمع آوری شده است که تقدیم خوانندگان می شود.

جزییات دروس خارج مراجع تقلید و علما اعلام شد

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا اقدام به جمع آوری و انتشار لیست دروس مراجع، علما و اساتید برجسته حوزه علمیه قم کرده است.
بر اساس این گزارش، درس خارج فقه حضرت آیت الله وحید خراسانی با موضوع خمس ساعت 9 تا 10 در شبستان شماره یک مسجد اعظم برگزار می شود و زمان برگزاری درس خارج اصول از سوی دفتر وی اعلام خواهد شد.
درس خارج فقه حضرت آیت الله مکارم شیرازی با موضوع بیع مبحث خیارات ساعت 10 تا 11 و درس خارج فقه حضرت آیت الله نوری همدانی با موضوع مبحث کتاب ارث از ساعت 11 صبح ساعت 11 تا 12 در شبستان شماره یک مسجد اعظم برگزار می شود.
درس تفسیر قرآن کریم حضرت آیت الله جوادی آملی نیز از ساعت 12 تا 13 در شبستان شماره یک و درس خارج فقه وی از ساعت 9 تا 10 در شبستان شماره 2 مسجد اعظم برگزار می شود.
حضرت آیت الله سبحانی نیز از ساعت 9 تا 10 در شبستان شماره 3مسجد اعظم به بیان نظرات اصولی خود در زمینه قاعده لا ضرر و از ساعت 16 تا 17 به بیان مباحث قاعده فقهیه در عبادات می پردازد.
در شبستان شماره 4 مسجد اعظم نیز دروس خارج آیات شب زنده دار و علوی بروجردی برگزار می شود که آیت الله علوی بروجردی از ساعت 9 تا 10 به بیان نظرات خود در باب برائت و از ساعت 10 تا 11 به بیان مباحث حج می پردازد.
آیت الله شب زنده دار نیز از ساعت 10 تا 11 مباحث مربوط به اصول عملیه و از ساعت 11 تا 12مباحث مطهرات و امر به معروف و نهی از منکر را بیان می کند.
گفتنی است، درس خارج اصول حضرت آیت الله شبیری زنجانی با موضوع خبر واحد در دفتر وی برگزار می شود.
آیت الله سید احمد خاتمی نیز ساعت 9 در مدرسه فیضیه مدرس امام خمینی(ره) به بیان مباحث صلوه خواهد پرداخت و درس خارج اصول وی نیز با موضوع استصحاب ساعت 10 در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار می شود؛ آیت الله خاتمی پس از نماز مغرب و عشا نیز در مدرس امام خمینی(ره) به تفسیر سوره مبارکه یوسف می پردازد.
درس خارج فقه آیت الله حسینی بوشهری ساعت 9 در مدرسه حضرت آیت الله گلپایگانی مدرس 6 برگزار می شود و روزهای چهارشنبه نیز سوره بقره را تفسیر می کند.
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی نیز ساعت 8 در مدرسه حضرت آیت الله گلپایگانی مدرس 21 نظرات اصولی و ساعت 9 در مدرس 20 مدرسه حضرت آیت الله گلپایگانی نظرات فقهی خود را ارائه خواهد کرد.
دروس خارج فقه و اصول آیت الله علیدوست شنبه 15 مهرماه ساعت 7 تا 8 در مدرس 1 مدرسه عملیه دارالشفاء قم و ساعت 8 تا 9 در مدرس 41 مدرسه علمیه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار خواهد شد.
درس فقه جهاد آیت الله کعبی نیز از سه شنبه 13 شهریورماه ساعت 8 در مسجد مؤسسه امام خمینی(ره) واقع در ابتدای بلوار جمهوری برگزار می شود.
منبع: خبرگزاری رسا