تبیان، دستیار زندگی
بعد از آشنایی با دختر مد نظرم و در میان گذاشتن با خانواده و برگزاری جلسات خواستگاری و تحقیقات کامل دو طرف و تفاهم دو طرف و خانواده هایشان، پدرم استخاره گرفت و جواب استخاره بد آمد و جواب منفی را دادند. حالا دیگر خانواده مان حاضر نیستند دیگر به خواستگاری بر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استخاره‌ام بد آمده است، چه کنم؟

بعد از آشنایی با دختر مد نظرم و در میان گذاشتن با خانواده و برگزاری جلسات خواستگاری و تحقیقات کامل دو طرف و تفاهم دو طرف و خانواده‌هایشان، پدرم استخاره گرفت و جواب استخاره بد آمد و جواب منفی را دادند. حالا دیگر خانواده‌مان حاضر نیستند دیگر به خواستگاری بروند. من هم نمی‌توانم از این مورد صرف نظر کنم. چه کنم؟

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان

استخاره‌ام بد آمده است، چه کنم؟

عمل به استخاره در جایی است که بعد از گذراندن همه مراحل عقلایی، اعم از فکر کردن، مشورت، تحقیق و...، انسان بر سر دو راهی انتخاب، متحیّر بماند. لذا در جایی که مراحل منطقی منجر به نتیجه و انتخاب عقلانی می‌شود، استخاره مورد نظر، معتبر نیست.

ضمن اینکه در هر صورت، عمل به استخاره واجب نیست. به هر حال؛ راهی که برای قانع کردن خانواده شما در این مسیر پیشنهاد می‌شود این است که از آنجا که با توجّه به نتیجه منفی استخاره، احساس خطری(هر چند بی‌دلیل) در دل خانواده شما ایجاد شده است، آنها می‌توانند با صدقه دادن، هم خطر احتمالی را دفع کنند و هم به دلایل عقلی که پیش رویشان است گردن نهند.

چنانچه پیامبر اکرم(صلّی الله علیه و آله) می‌فرمایند: « صدقه بلا را برطرف مى‏ كند و مؤثرترینِ داروست. همچنین، قضاى حتمى را برمى‏ گرداند و درد و بیمارى‏ ها را چیزى جز دعا و صدقه از بین نمى ‏برد.» (بحارالأنوار، ج93، ص137، ح71)
منبع:

کانال نشر معارف قرآن و حدیث

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.