تبیان، دستیار زندگی
نت به گزارش تبیان : فاضل و اندیشمند گرانقدر آقای جوادی مسئول محترم موسسه فرهنگی صدای بهار در تماسی با حوزه علمیه اینترنتی تبیان از راه اندازی نرم افزار پخش زنده چند رسانه ای دروس خارج حضرات آ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صدای بهار - پخش زنده دروس خارج حوزه علمیه قم روی اینترنت

به گزارش تبیان : فاضل و اندیشمند گرانقدر آقای جوادی مسئول محترم موسسه فرهنگی صدای بهار در تماسی با حوزه علمیه اینترنتی تبیان از راه اندازی نرم افزار پخش زنده چند رسانه ای دروس خارج حضرات آیات عظام "دامت برکاتهم"حوزه علمیه قم روی اینترنت خبر داد و در ذیل توضیحاتی از قابلیت های این نرم افزار را بیآن داشت که از نظر کاربران محترم می گذرد .

شایان ذکر است دسترسی به این نرم افزار از طریق لینکی که در حوزه علمیه اینترنتی تبیان قرار می گیرد امکان پذیر خواهد بود .

اکنون توضیحات مسئول موسسه صدای بهار : موسسه فرهنگی صدای بهار نرم‌افزاری تحت عنوان "مدرسه فقاهت" را برای قرار دادندروس خارج (تخصصی)حوزه علمیه قم بر رویاینترنتبه صورتزنده تهیه نموده که این طرح شایسته خدمت تعدادی از مراجع عظام تقلید "دامت برکاتهم" نمایش داده شده و در حال حاضر اجرایی شده است.

سابقه اجرای این طرح به ماه مبارک رمضان امسال (1427) بر می گردد که در ماه مبارک رمضان درستفسیرحضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، به صورتزندهبر روی اینترنت پخش‌شد و در آذرماه ارتباطات اینترنتی در مسجداعظم قم فراهم گردید و از 20 آذر ماه سال جاری درس خارج فقه حضرت آیت الله مکارم و حضرت آیت الله نوری همدانی از ساعت 9 تا 11 صبح هر روز (در ایام درسی) پخش می شود.

از 27 آذرماه نیز پخش زنده درس خارج اصول حضرت آیت الله سبحانی از ساعت 8 تا 9 صبح آغاز گردید و انشاالله به زودی به سایر دروس تعمیم می یابد.

در این روش طلابی که در سایر شهرها (یا کشورها) قرار دارند و همچنین بانوانی که می خواهند در درسهای مسجد اعظم قم شرکت کنند، می توانند از طریق اینترنت صدای استاد را بشنوند، تصویر استاد را ببینند و اشکالات خود را مطرح کنند.

کاربران اینترنتی که در درس شرکت می کنند می توانند اشکال خود را به صورت متنی بنویسند و توسط اپراتوری که به عنوان استادیار می باشد اشکال به صورت گفتاری پرسیده می شود تا حاضرین در جلسه درس و کاربران اینترنتی آن را بشنوند، سپس استاد پاسخ را بیان می کند و از این طریق تفاوتی بین حاضرین در مسجد اعظم قم و کاربرانی که در سایر کشور هستند، برای شرکت در درسهای حوزه علمیه قم وجود نخواهد داشت.

نرم افزارمدرسه فقاهت امکان ذخیره کردن درس ها و مباحثات را نیز دارد تا کاربران بتوانند برای دفعات مکرر درس استاد را بشنوند.

با توجه به ذخیره سازی اطلاعات، درسها به صورت آرشیوی بر روی اینترنت قرار می گیرد تا امکان استفاده برای افرادی که نمی توانند به طور زنده در درس شرکت کنند نیز فراهم شود.

این طرح امکانات دیگری نیز به لحاظ نرم افزاری دارد که به مرور فعال می شود و از نظر تعداد درسها نیز امیدواریم که بتوانیم تعداد بیشتری را پشتیبانی نماییم.

لازم به ذکر است که این نرم‌افزاربه صورت کاملابومیو مبتنی بر دانش فنی داخل کشور،(هم در بخش کلاینت(مشترک) و هم دربخش سرور) پیاده‌سازی شده است.

کاربران برای مشاهده اطلاعات بیشتر می توانند به نشانیwww.eshia.ir/Feqh مراجعه کنند.

توصیه می کنیم که کاربرانراهنمای استفاده از برنامه را که به صورت تصویری توضیحات کامل را داده و در نشانی www.eshia.ir/Usermanual قرار دارد مطالعه کنند تا مشکلی برای استفاده نداشته باشند.

درصورت لزوم برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با صدای بهار تماس بگیرید.