تبیان، دستیار زندگی
یم رییس دانشگاه باقرالعلوم (ع) در همایش «اسلامی و بومی‌سازی علوم انسانی» تأثیر بومی‌سازی علوم انسانی در پیشبرد نهضت تولید علم را بررسی کرد. به گزارش رسا، حجت‌الاسلام حمید پارسانیا، رییس دانشگاه باقرالعلوم (ع) وابسته به دفت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با بومی‌شدن تولید علم می‌توانیم چالش بین حوزه معرفتی علم و دین را شناسایی و به حل آن بپردازیم

رییس دانشگاه باقرالعلوم (ع) در همایش «اسلامی و بومی‌سازی علوم انسانی» تأثیر بومی‌سازی علوم انسانی در پیشبرد نهضت تولید علم را بررسی کرد.
به گزارش رسا، حجت‌الاسلام حمید پارسانیا، رییس دانشگاه باقرالعلوم (ع) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در همایش «اسلامی و بومی‌سازی علوم انسانی» که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفای قم برگزار شد به تبیین و تشریح تأثیر بومی‌سازی علوم انسانی در پیشبرد نهضت تولید علم پرداخت.
وی تولید علم برای بومی‌شدن را نیازمند آموزش‌های مربوط به آن علم دانست و گفت: دستاوردهای آن علم باید به گونه‌ای باشد که محیط آن را طلب کند.
رییس دانشگاه باقرالعلوم (ع) علم را از کلیدی‌ترین واژه‌های تمدن اسلامی دانست و گفت: با بومی‌شدن تولید علم می‌توانیم چالش بین حوزه معرفتی علم و دین را شناسایی و به حل آن بپردازیم.
یادآور می‌شود همایش اسلامی و بومی‌سازی علوم انسانی به ابتکار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه باقرالعلوم (ع) سی‌ام آذرماه در مدرسه عالی دارلشفا برگزار شد.