تبیان، دستیار زندگی
ان ا ولین همایش ائمه جماعت، مسئولان کانون ها و کتابخانه های مساجد استان تهران در سالن همایش های فرهنگی هنری شهرداری تهران، به کوشش دبیرخانه کانون های مساجد استان تهران برگزار شد. به گزارش رسا:همایش ائمه جمعه، مسئولان ک...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین همایش ائمه جماعت مساجد استان تهران

اولین همایش ائمه جماعت، مسئولان کانون ها و کتابخانه های مساجد استان تهران در سالن همایش های فرهنگی هنری شهرداری تهران، به کوشش دبیرخانه کانون های مساجد استان تهران برگزار شد.
به گزارش رسا:همایش ائمه جمعه، مسئولان کانون ها و کتابخانه های مساجد استان تهران صبح جمعه، یکم آذر، در سالن همایش های فرهنگی هنری شهرداری تهران و به کوشش دبیر خانه کانون های مساجد استان تهران  برگزار شد.
بر اساس این گزارش، حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز، طی سخنانی در مورد اهمیت مساجد اظهار داشت: مسجد اولین مکان ساخته شده روی زمین است. در قرآن هم از کعبه به عنوان نخستین مکان در روی زمین یاد می شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه باید برای جذب افراد در مساجد عاطفه حکومت کند، افزود: خدای متعال وقتی نعمت های پیامبر اعظم (صلی الله علیه و اله و سلم) را می شمارد، از عاطفه به عنوان اولین خصوصیت یاد می کند و سپس مسائل فرهنگی را می شمرد، و مسایل اقتصادی و سیاسی را در مراحل بعدی ذکر می کند.
رئیس ستاد اقامه نماز، همچنین با شمردن راه های استقبال از مساجد و چگونگی جذب افراد و بخصوص جوانان به مساجد، گفت: برنامه های مساجد باید منسجم باشد. هئیت امنای مساجد باید دارای معلومات بالایی باشند تا بتوانند نیازهای مخاطبان را بر طرف کنند.
او همچنین در پایان سخنرانی خود از شهردار تهران، محمدباقر قالیباف تقاضا کرد که بودجه ای را در اختیار شهرداران مناطق بیست گانه شهرداری قرار دهند که هر کدام بتوانند در امر ساخت مساجد و یا سالن هایی در مدارس برای اقامه نماز اختصاص دهند .
دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، دیگر سخنران این همایش بود. وی با اشاره به این که مشکلی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم بودجه نیست، اظهار داشت: مشکل اساسی، مشکل مدیریت و تصمیم گیری است. مدیریت ابهام در همه جا حاکم است.
وی افزود: نمی توانیم صریح صحبت کنیم و همه مسائل را واضح  و روشن بیان کنیم. مدیریت ابهام اعمال همه افراد را تحت الشعاع قرار داده است. در کار فرهنگی تهران اعتمادی بین افرادنیست.
وی همچنین با اشاره به اینکه  اکنون موضوع قرآن و نماز قطعا می تواند نیاز های جوانان ما را رفع کند، گفت: تدبیر و هماهنگی کار را علما به عهده بگیرند و پول و امکانات را هم شهرداری تا این نیاز جوانان را رفع کنیم. متاسفانه در این زمینه کار اساسی صورت نگرفته است.
شهردار تهران با ذکر این نکته که خیر و برکت از مساجد و تفکر مسجدی است، ادامه داد: من حاضرم همه کارهای شهرداری را با محوریت مساجد دنبال کنم . ولی به دلایل زیادی مساجد قابل نفوذ نیستند.
وی گفت: شهردار تهران همان گونه که بودجه ساخت زمینهای چمن برا رای باز جوانان در اختیار دارد، توان ساخت مساجد را هم دارد، ولی اگر این کار انجام نمی شود به دلیل نبود مدیریت صحیح است.
قالیباف در مورد اعیاد مذهبی غدیر و قربان اظهار امیدواری کرد که آیین های تجلیل از این دو عید، به بهترین نحو برگزار شود.
گفتنی است این همایش به منظور سیاست گذاری و منسجم کردن جشنهای اعیاد غدیر و قربان در مساجد تهران برگزار شد. از جمله اهداف دیگر این همایش برنامه ریزی برای اهدافی بود که در مساجد به صورت موضوعی دنبال می شود.