تبیان، دستیار زندگی
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهارداشت : علم و دین دوبال اوج گرفتن انسان هستند . علم بدون دین و دین بدون علم انسان را به جهالت می کشاند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علم بدون دین به انحراف کشیده می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ، علی اکبر صالحی رئیس سازمان  انرژی اتمی ایران اظهارداشت : علم و دین دوبال اوج گرفتن انسان هستند . علم بدون دین و دین بدون علم انسان را به جهالت می کشاند.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

علم بدون دین به انحراف کشیده می شود

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران باذکر این مطلب که نگاه کردن به صورت عالم عبادت است گفت: بهترین اجتماع این است  که انسان درجمع اصحاب علم و اندیشه باشد . اگر شما بدانید که در چه جایگاهی هستید و موقعیت خود را درک کنید لحظه به لحظه شکرگزار خواهید بود.

وی افزود : در میان جمعیت میلیاردی کره زمین فقط چند هزارنفرهستند که توانستند جایز نوبل را دریافت کنند و زندگی را تغییر دهند و مسیر بشر را هموارکنند.

علی اکبر صالحی تصریح کرد: اگر به دنبال مادیات و دنیا هستید راه دیگری پیدا نمایید اما اگر هدف شما از تحصیل، علم آموزی می باشد ، به مقصود رسیده اید.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن ذکر این مطلب که علم و دین دو بال اوج گرفتن انسانها می باشند ،گفت: علم بدون دین به انحراف می رود مثل بمباران ژاپن توسط آمریکا که در یک لحظه دویست هزارنفر انسان را نابود کرد . دین بدون علم نیز انسان را به جهالت می کشاند.

وی گفت: شما خدا را شکر گزارباشید ،در زمانی زندگی می کنید که دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و دسترسی شما به علم و دانش و اطلاعات قابل مقایسه نیست .این یک نعمت است. شما در بستری به نام انقلاب اسلامی زندگی می کنید و این یک لطف الهی است  که می توانید هم دین خود را محکم و هم علم خود را تقویت کنید .

صالحی با ذکر این پرسش که چه می شود که یک جامعه علم پرور می شود ؟گفت: به طرز اداره جامعه بستگی دارد . در زمان قدیم چون جامعه ایران طبقاتی اداره می شد کسی می توانست درس بخواند که در طبقه برتر قرارمی گرفت ، به همین خاطر استعداد ها پرورش نمی یافت .بعد از ظهور اسلام عدالت اجتماعی برقرار شد وبا از بین رفتن فاصله طبقاتی جامعه رشد پیداکرد و توانمندی و ظرفیت نهفته جامعه بروز پیدا کرد .

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهارداشت : امروز شرایط برای تولید اندیشه و علم و عالم پروری فراهم شده است . که یکی از این نمونه ها در این 35 ساله اخیر ، مرحوم مریم میرزاخانی می باشد . ایشان همینطور ،مریم میرزاخانی نشد بلکه انقلاب اسلامی شرایطی را فراهم نمود تا به این درجه برسد .

علی اکبر صالحی گفت : از شما عزیزان تقاضا دارم آستانه خواسته ها و آرزوهای خود را بالا ببرید و خود را برای کار های سخت آماده کنید و اصل امکانات مورد نظر برای رسیدن به اهداف عالیه را در خودتان جستجو کنید و خودتان منشاء حرکت باشید.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش