تبیان، دستیار زندگی
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر لزوم توجه به توانمندسازی روحانیان مدارس گفت: روحانیان باید روش های مناسب آموزشی را در مدارس برای اثرگذاری بیشتر در دانش آموزان به کار بگیرند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحانیان باید روش ‌های مناسب آموزشی را در مدارس به کار بگیرند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر لزوم توجه به توانمندسازی‌ روحانیان مدارس گفت: روحانیان باید روش‌های مناسب آموزشی را در مدارس برای اثرگذاری بیشتر در دانش آموزان به کار بگیرند.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

روحانیان باید روش ‌های مناسب آموزشی را در مدارس به کار بگیرند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید رضا تقوی در نشست اعضای قطب 2 کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش ‌و پرورش کشور با تأکید بر ضرورت انتخاب روش‌ های مناسب آموزشی در بحث تربیتی دانش آموزان اظهار داشت: حوزه علمیه رسالت مهمی در بحث همکاری در امر تربیت دینی دانش آموزان داشته و تربیت باید تربیت اسلامی باشد تا انسان‌ های فرهیخته‌ای به جامعه معرفی شوند.

وی با اشاره به‌ضرورت انتخاب و گزینش درست روحانیون در آموزش ‌و پرورش گفت: روحانیون با دل سروکار دارند نه با مغز و حساسیت در انتخاب روحانیون مهم‌تر از انتخاب معلمان در آموزش‌ و پرورش است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به همکاری‌های حوزه‌های علمیه در بحث تربیت دینی دانش‌آموزان با آموزش ‌و پرورش افزود: حوزه علمیه نقش مهمی در امر تربیت دینی دانش ‌آموزان داشته و فکر همکاری بین این دو نهاد فکر بسیار خیرخواهانه و خوبی است تا بتوان از دل آموزش ‌و پرورش انسان‌های با ایمان و کاملی را به جامعه معرفی کرد.

تقوی با تأکید بر ضرورت توانمندسازی روحانیان برای آموزش نسل نو اضافه کرد: روحانیون با دل و قلب و روح دانش‌آموزان سروکار داشته و این مهم ضرورت دوره دیدن روحانیون را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره بر شناخت خلق‌وخوی نوجوان و جوانان در امر تربیت خاطرنشان کرد: اگر خلقیات نوجوانان و جوانان نسل نو را نشناسیم نباید با آنان روبه شویم زیرا این امر نتیجه عکس بر جا خواهد گذاشت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور درباره توانایی‌ها و ویژگی‌های روحانیان در بحث تربیت دینی دانش آموزان تصریح کرد: شناخت زبان و سطح فکر دانش‌آموزان، شناخت زیبایی‌های دین و بیان آن برای جوانان را از جمله ویژگی‌های روحانیون دانست و توانایی ارتباط با دانش‌آموزان و اولیا و ایجاد تشکل اسلامی از جمله توانایی‌هایی است که یک روحانی باید داشته باشد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش