تبیان، دستیار زندگی
مربیگری با انسان ها سروکار دارد و هرگونه قصور و خطا در این کار عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقش بی ‌بدیل مربیان در انتقال آموزه‌ های تربیتی به دانش آموزان

مربیگری با انسان‌ ها سروکار دارد و هرگونه قصور و خطا در این کار عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

نقش بی ‌بدیل مربیان در انتقال آموزه‌ های تربیتی به دانش آموزان

به گزارش  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران،آیین‌ تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن، عترت، نماز و جشنواره‌های امور تربیتی با حضور عبا‌سعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش تهران و جمعی از معاو‌نان پرورشی و فرهنگی در کانون مفتح برگزار شد.

در این مراسم مهندس باقری با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین کارها امر مربیگری است عنوان کرد: هر فردی می ‌تواند نقش مربی را در جامعه داشته باشد و حتی در یک خانواده این مسئله برای اولیا و خواهر یا برادر بزرگتر وجود دارد بنابراین این نقش به دلیل تاثیرگذاری از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: مربیگری را می ‌توان یکی از سخت ‌ترین کارها در نظر گرفت چرا که این حرفه با انسان ‌ها سروکار دارد و هرگونه قصور و خطا در این کار اثرات و عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: مربیان در مدرسه برای دانش ‌آموزان باید پذیرفته شده باشند تا امکان اثرپذیر‌ی بر نوجوانان‌ فراهم شود و با این رویکرد آموزه‌‌های تربیتی بهتر به دانش‌آموزان منتقل خواهد شد.

باقری با اشاره به اینکه معمولا دانش ‌آموزان درس معلما‌نی که ارتباط بهتری با آنها داشته اند را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند تصریح کرد: مربیان و معلمان باید ارتباط مثبتی با دانش ‌آموزان برقرار کنند تا روند آموزشی هر چه بهتر برای دانش‌آموزان ارائه شود.

وی یادآور شد: مربی در سنین پایین اثر بیشتری بر دانش ‌آموز خواهد داشت و همینطور که یادگیری در دوران کودکی بهتر اتفاق می‌افتد امور تربیتی و پرورشی نیز در دوره کودکی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش