تبیان، دستیار زندگی
ند آیت الله حائری شیرازی، در خطبه های نمازجمعه این هفته در شیراز ،مشاركت مردم در انتخابات راارزشی براى نظام دانست واز منتخبین شورای شهر شیراز خواست باهم متحد باشند. به گزارش رسا، نماینده ولی فقیه در فارس با تاكید بر ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختلاف نظر در بین نمایندگان منتخب مردم نباید دو دستگی ایجاد كند

آیت الله حائری شیرازی، در خطبه های نمازجمعه این هفته در شیراز ،مشاركت مردم در انتخابات راارزشی براى نظام دانست واز منتخبین شورای شهر شیراز خواست باهم متحد باشند.
به گزارش رسا، نماینده ولی فقیه در فارس با تاكید بر وحدت بین اعضا شورای شهر خاطر نشان كرد: این افراد برای اداره امور شهر و فرهنگ‌سازی در شهر نباید با هم اختلاف داشته باشند.
آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی افزود: اختلاف نظر در بین نمایندگان منتخب مردم در شوراها نباید بین این افراد دو دستگی ایجاد كند.
وی با اشاره به انتخابات بیست و چهارم آذرماه اظهار داشت: در مجموع، مشاركت مردم بیش از شصت درصد بود و این یك ارزش براى نظام محسوب مى‏شود.
امام جمعه شیراز به كاندیداتورى خود در دوره‏هاى قبل مجلس خبرگان رهبرى را یادآور شد و گفت: من وقتى هشت سال قبل در انتخابات خبرگان رهبرى راى نیاوردم در اولین نماز جمعه پس از انتخابات گفتم: هیچ كس نباید در صحت انتخابات تردید كند اما الان به هر جهت از اینكه عزیزان محبت كردند از این بابت نسبت به درگاه الهى شاكرم.
وی اعضاى شورا را به كمك شهردار منتخب  توصیه و خاطر نشان كرد: تا شهردار شما كار مى‏كند او را كمك كنید تا كار خود را درست انجام دهد و اگر دست او پاك است و توانمند مى‏باشد چه  فرق دارد از كدام طیف باشد.
نماینده ولی فقیه در فارس همچنین با اشاره به واقعه عاشورا گفت: حسنه در دنیا عمل امام در روز عاشور است كه نه به مال و نه به اولاد دلبستگى نشان داد؛ در صورتى كه یزیدبن معاویه و بنى‏امیه به خاطر دلبستگى به مال و اولاد دنیا همه را مى‏چاپیدند كه خرج خود كنند؛ بنابراین دشمنان خدا از حسنه دنیا محروم و دوستان خدا آن را دارند.
وی مومنین نمازگزار را  به خدمت براى همدیگر توصیه كرد و بیان داشت: وقتى انسان خدمتى به كسى انجام مى‏دهد نباید خدمت خود را به رخ او بكشد چنانچه خداوند در قرآن مى‏فرماید: اى مومنین خدمات خود را با منت و زخم زبان و اذیت باطل نكنید.