تبیان، دستیار زندگی
کی روش در هفتاد درصد بازیهایی که سرمربی ایران بوده مقابل تیم های آسیایی قرار گرفته و نتایج بسیار خوبی هم مقابل این تیم ها گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیست و یکمین قربانی آسیایی کی‌روش

کی روش در هفتاد درصد بازیهایی که سرمربی ایران بوده مقابل تیم های آسیایی قرار گرفته و نتایج بسیار خوبی هم مقابل این تیم ها گرفته است.
بیست و یکمین قربانی آسیایی کی‌روش

به گزارش تبیان به نقل از سایت نود، کارلوس کی روش در فروردین ۱۳۹۰ هدایت ایران را برعهده گرفت و در این مدت در ۷۵ بازی هدایت ایران را برعهده داشته است.

باخت به ازبکستان و لبنان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ بدترین شکست‌های کی روش را به همراه ایران بوده است. کی روش به غیر از این دو باخت تنها دو شکست دیگر مقابل آسیایی داشته که به دو بازی دوستانه مقابل عراق و عمان برمی‌گردد.(باخت به عراق در جام ملتهای آسیا چون در ضربات پنالتی بود تساوی محسوب می شود)

۵۰ مصاف دیگر کی روش با آسیایی‌ها بدون شکست بوده است. در این میان کره جنوبی، قطر و لبنان بیشترین باخت را مقابل کی روش متحمل شدند آنها هر کدام چهار بار به این سرمربی صاحب نام باختند.

کی روش تا به امروز مقابل ۲۴ تیم آسیایی به همراه ایران قرار گرفته است که موفق به شکست ۲۰ تیم شده است.

سوریه در تک ملاقاتش با کی روش در همین دیدارهای انتخابی جام جهانی یک مساوی گرفت.

اردن دو بار در دیدارهای دوستانه در این مدت با ایران بازی کرده که آن بازیها با تساوی به پایان رسیده است.

تنها رویایی کی روش با ژاپن یک بازی دوستانه بود که مساوی شد. کی روش یک رویارویی غیررسمی هم با عربستان در غرب آسیا داشت که صفر-صفر شد. او در آن بازی روی نیمکت ایران ننشست.

باسابقه ترین سرمربی فوتبال ملی ایران در این شش سال و نیم فرصت بازی با تیم‌هایی مثل استرالیا، کره شمالی، مالزی، چین تایپه و.. که ایران در دهه‌های قبل بارها با آنها بازی کرده بود را پیدا نکرد.

کی روش امروز این فرصت را دارد تا با پیروزی مقابل سوریه این تیم را به بیست و یکمین قربانی آسیایی خود تبدیل کند و سی و هفتمین بردش مقابل تیم‌های هم قاره را کسب کند.


منبع: سایت نود