تبیان، دستیار زندگی

این 8 کار را در باشگاه ورزشی انجام ندهید

اگر به طور مرتب باشگاه ورزشی می روید، بدون شک عاداتی دارید، اما باید توجه کنید که ممکن است عادات تان اشتباه باشد. برخی افراد کارهایی انجام می دهند که مناسب باشگاه نیست. لذا اگر اهل باشگاه هستید، لازم است به طور جدی به برخی نکات توجه کنید...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

باشگاه ورزشی

هیچ دستگاهی را با عرق خود رها نکنید

بدون شک دستگاه های ورزشی عرق تان را در می آورد اما شما نباید دستگاه مورد نظر را آغشته به عرق تان رها کنید و بروید. برای اینکار حتما همیشه حوله مخصوص تان را همراه داشته باشید و عرق تان را خشک کنید. علاوه براین بعد از اتمام کارتان صندلی و پشتی دستگاه را نیز خشک کنید. یادتان باشد که عمده صندلی ها و روکش ها از جنس چرم هستند و تعریق روی آن بخار نمی شود. بنابراین خودتان باید عرق تان را خشک کنید.

روی دستگاه لم ندهید و استراحت نکنید

همیشه افرادی در باشگاه هستند که منتظرند تا دستگاهی خالی شود و به تمرین بپردازند. بنابراین اگر کارتان با دستگاهی تمام شده است هر چه زودتر بلند شوید و دستگاه را تحویل دهید. بعضی از افراد ناخواسته و بی توجه به دیگران روی دستگاه می نشینند و خستگی در می کنند.اما اینکار اشتباه است چون باعث تلف شدن وقت بقیه می شود.

حواستان به تلفن تان باشد

افراد زیادی هستند که با تلفن همراه خود به باشگاه می روند و به تماس های خود جواب می دهند. این کار اشتباه است. صدایتان را بلند نکنید چون صدای صحبت شما باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران می شود. یادتان باشد که دیگران به باشگاه آمده اند تا ورزش کنند و از نظر روحی به آرامش برسند. از طرف دیگر اگر گوشی را همراه می برید تا حین تمرین موزیک گوش دهید حتما «هندزفری» خود را همراه ببرید و در گوش خود قرار دهید. بدون شک بقیه نمی خواهند به صدای موسیقی شما گوش دهند.ب

برخی افراد در باشگاه و حین انجام تمرینات، صداهای عجیبی درمی‌آورند که ممکن است باعث آزار دیگران شود. البته این رفتارها معمولا در افرادی دیده می‌شود که تمرینات سنگین انجام می‌دهند، اما در هر حال باعث ایجاد مزاحمت و برهم خوردن تمرکز دیگران می‌شود

 

دستگاه مختص شما نیست

یادتان باشد که دستگاه وسیله شخصی نیست و به همه افراد حاضر در باشگاه تعلق دارد. بنابراین نباید آنرا متعلق به خودتان بدانید. البته همه این را می دانند اما کم نیست تعداد افرادی که هر دستگاهی را مخصوص خود می دانند و به حقوق بقیه احترام نمی گذارند. اگر می بینید که افراد دیگری در انتظار خالی شدن دستگاه هستند، آن را خالی کنید.

دمبل‌ها را وسط سالن رها نکنید

بدون شک داخل منزل لوازم خانه را روی زمین پخش نمی کنید و همه چیز را سر جای خود قرار می دهد. در باشگاه نیز همین کار را بکنید. دمبل ها، چوب ها، توپ ها و هر وسیله دیگری را بعد از استفاده وسط سالن رها نکنید و سرجای خود قرار دهید. یادتان باشد که دمبل ها و وزنه های رها شده ممکن است به دست و پای دیگران گیر کرده و به آنها آسیب برساند.

سر وقت در کلاس حاضر شوید

حاضر شدن در کلاس ورزش مانند رفتن به جلسه کاری و یا هر کلاس دیگری است. نباید دیر کنید. برخی کلاس ها مانند کلاس یوگا نیاز به آرامش زیادی دارد. دیر رسیدن شما باعث برهم خوردن نظم کلاس و تمرکز و آرامش بقیه می شود. چون لازم است دنبال تشک یا هر وسیله مربوط به ورزش نیز بروید. این کار باعث مزاحمت و ضایع کردن حقوق بقیه می شود.

اگر دوش می گیرید نیز حواستان باشد

احتمالا در منزل برای حمام کردن و دوش گرفتن عادت های خاصی دارید. اما یادتان باشد که باشگاه منزل تان نیست. اگر بعد از جلسه ورزشی عادت به دوش گرفتن دارید یادتان باشد که نباید بدون لباس در رختکن بگردید. اگر در دوش باشگاه لازم می شود ریش تان را اصلاح کنید یا موهایتان را شانه بزنید حتما بعد از اتمام کارتان نظافت داخل حمام را رعایت کنید. یادتان باشد که احتمالا افراد دیگر نیز منتظر خالی شدن دوش هستند بنابراین سریع کارتان را تمام کنید و دوش را همانطور که تحویل گرفته اید تحویل دهید.

داد نزنید

برخی افراد در باشگاه و در حین انجام تمرینات، صداهای عجیبی در می آورند که ممکن است باعث آزار دیگران شود. البته این رفتارها معمولا در بین افرادی دیده می شود که تمرینات سنگینی انجام می دهند اما در هر حال این عادت باعث ایجاد مزاحمت و برهم خوردن تمرکز دیگران می شود.

یادتان باشد که خیلی از افراد برای ورزش تمرکز می خواهند و به طور کلی برای سپری کردن زمانی برای آرامش ذهنی به باشگاه می آیند. این اصلا جالب نیست که افرادی در اطراف شان فریاد بزند و صداهای عجیب در بیاورد. علاوه براین هر چقدر خسته هم باشید نباید مدام ناله و شکایت کنید. چون باعث ایجاد احساس خمودگی و خستگی در بقیه می شود. یادتان باشید سکوت را رعایت کنید. پرانرژی باشید و به دیگران نیز انرژی مثبت بدهید.


 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.