تبیان، دستیار زندگی
یک تفاهم نامه همکاری مشترک در راستای ارتقای همکاری در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای میان شرکت ملی انرژی هسته ای چین (CNNC) و شرکت الکتروبراس امضا شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امضای توافق‌نامه همکاری هسته‌ای میان چین و برزیل

یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک در راستای ارتقای همکاری در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای میان شرکت ملی انرژی هسته‌ای چین (CNNC) و شرکت الکتروبراس امضا شده است.

بخش سیاست تبیان

همکاری هسته‌ای

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، بنابراین توافق قرار است ساخت واحد 3 آنگرا تکمیل شود. این قرارداد توسط وانگ شوجون، رئیس هیئت مدیره شرکت CNNC چین و پدرو لوئیس اولیورا، رئیس بخش بین‌الملل شرکت الکتروبراس امضا شده است.

این توافق در جریان دیدار شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور جمهور چین و مایکل تمر، همتای برزیلی او امضا شد. شرکت الکتروبراس پس امضای این تافق اعلام کرد که این توافق همکاری فرصت لازم را برای عمیق ساختن همکاری دو جانبه در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای فراهم می‌کند و بر منافع مشترک دو طرف در همکاری‌های آینده برای تکمیل ساخت راکتور آنگرا 3 تاکید کرده است.

شرکت CNNC نیز اعلام کرده است که با شرکت الکتروبراس در راستای ساخت پروژه‌های آتی از جمله آنگرا 3 همکاری می‌کند. دو طرف پیش‌تر دو توافق‌نامه همکاری دیگر را نیز در راستای ارتقای سطح همکاری هسته‌ای امضا کرده‌اند.

ابتدا ساخت واحد آنگرا 3 در سال 1984 آغاز شد که حتی تا 70 درصد از تجهیزات آن خریداری و به سایت انتقال داده شد اما تکمیل ساخت آن به دلایل متعددی به تاخیر افتاد. از سرگیری ساخت این راکتور در سال 2007 به تصویب رسید و یک قرار داد همکاری نیز با شرکت هسته‌ای آروا به امضا رسید.


منبع: ایسنا