تبیان، دستیار زندگی
یران كاپیتان تیم ملی فوتبال گفت: اگر قرار باشد فدراسیون فوتبال مربی خارجی استخدام كند، این مربی باید در كنار همایون شاهرخی فعالیت كند تا بتواند مثمرثمرباشد. علی دایی در رابطه با باخت تیم ایران در مقابل اردن اظهارداشت: در این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صحبتهای کاپیتان دایی پس از باخت ایران

كاپیتان تیم ملی فوتبال گفت: اگر قرار باشد فدراسیون فوتبال مربی خارجی استخدام كند، این مربی باید در كنار همایون شاهرخی فعالیت كند تا بتواند مثمرثمرباشد.
علی دایی در رابطه با باخت تیم ایران در مقابل اردن اظهارداشت: در این باخت خود بازیكنان مقصر بودند، نه مربی تیم. چون به هیچ وجه خوب بازی نكردند، حال زمانیكه تیم بد بازی كرده، پس چرا باید همایون شاهرخی را مقصر قلمداد كنیم.
وی با اشاره به اظهاراتانتشار یافته به نقل از خود، گفت: اگر حرف و حدیثی هم در این باره باشد، چرا منباید خودم را وارد حاشیه كنم و جوابگوی آنها باشم. اگر كسی واقعا با شاهرخی مشكلدارد، چرا از جانب خودش مطلب نمی‌نویسد و از قول من یا دیگران مطلبمی‌نویسد.
دایی تاكید كرد: تنها چیزی كه می‌توانم بگویم این است كه بازیكنان ما 40درصد از بازی خود را به نمایش گذاشتند. حتی به اندازه‌ای بد بازی كردند كه یكی از بازیكنان اصلا در حد خودش نیز ظاهر نشد. اما باید بگویم اگر آنها خوب بازی می‌كردند و به اردن نمی‌باختیم، در این صورت، به جای این همه حمله به همایونشاهرخی، از وی تعریف و تمجید می‌شد.


كاپیتان تیم ملی در رابطه با اظهار نظرهمایون شاهرخی پس از باخت كه عنوان كرده بود، «باخت نمك فوتبال است»، گفت: هر كسی اختیار دارد نظر شخصی خود را بیان كند، اظهار نظر وی هیچ ارتباطی به من ندارد، ازطرفی اگر وی این حرف را زده، من می‌گویم باخت تیم ایران مقابل اردن،"شكر فوتبالاست"!!
دایی در ادامه‌ی گفت‌وگوی خود ، در رابطه با حضور مربی خارجی دركادر فنی تیم ملی گفت: اگر قرار باشد در این برهه از زمان از مربی خارجی استفادهكنیم، باید در كنار كادر فنی باشد، نه اینكه به تنهایی كار كند. زیرا كادر فعلی زحمات زیادی را برای تیم ملی كشیده و شناخت بهتری از تیم دارد. در حالیكه مربی خارجی تا بخواهد نسبت به تیم شناخت كافی پیدا كند، به جز وقت تلف كردن كار دیگری نمی‌تواند انجام بدهد.
وی در خصوص ویژگی‌های مربی خارجی تیم ملی، تصریح كرد: دراین باره بارها اعلام كردم، من فقط كاپیتان تیم ملی و یك بازیكن هستم، نه رییسفدراسیون و سیاست گذار سازمان تربیت بدنی كه بخواهم جوابگوی این گونه سوالات باشم!من حتی اطلاع ندارم كدام مربی دوست دارد برای همكاری با تیم ملی به ایران بیاید. حال چطور می‌توانم بگویم، مربی خارجی با چه هدف و برنامه‌ای باید به كشور بیاید ویا دلیل تاخیرش چیست!

دایی اضافه كرد: البته معتقدم، هر زمان فدراسیون فوتبالبخواهد مربی خارجی بیاورد، باید هدفمان بلند مدت باشد، زیرا در كوتاه مدت هیچ مربی خارجی نمی‌تواند معجزه كند.
وی درباره‌ی روند بازی‌های آینده تیم ملی، گفت: دروهله‌ی اول بازیكنان باید به خودباوری لازم برسند، پس تمرینات خود را نه تنها درتیم ملی، بلكه در بازی‌های لیگ نیز جدی‌تر دنبال كنند تا در بازی‌های آینده عملكردموفقی داشته باشیم.
دایی در رابطه با آخرین وضعیت خود اظهارداشت: تا حدودی مصدومیتم برطرف شده است و نسبت به قبل شرایطم بهتر است، هر چند هنوز درد دارم، اماسعی می‌كنم با این وضعیت خود را به بازی‌ها لیگ و تیم ملی برسانم، البته منتظرتصمیم كادر فنی باشگاه هستم. اگر اجازه بازی بدهند، در بازی حضور پیدا خواهم كرد.

دایی در پایان گفت‌وگو در پاسخ به این سوال كه"اگر بخواهند از وجود شما برای مربیگری تیم ملی استفاده كنند، نظرتان چیست؟"، گفت:به هیچ وجه درباره‌ی خودم نظر نمی‌دهم كه آیا مناسب چنین سمتی هستم یاخیر؟