تبیان، دستیار زندگی
هفتمین پادکست کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران با عنوان فردا به سفری بزرگ می روم منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«فردا به سفری بزرگ می‌روم» شنیدنی شد

هفتمین پادکست کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران با عنوان "فردا به سفری بزرگ می‌روم" منتشر شد.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
فردا به سفری بزرگ می‌روم

در این پادکست، صدای نویسندگان و مترجمانی چون کیوان عبیدی آشتیانی، فرزانه مهری، مهدی حجوانی، احمد شاملو، مصطفی رحماندوست، غلامرضا امامی و رامین مولایی به گوش می‌رسد. در این پادکست بخش‌هایی از کتاب‌های "با کفش‌های دیگران راه برو" اثر شارون کریچ و ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی، "مانولیتو به سفر می‌رود" اثر الویرا لیندو و ترجمه فرزانه مهری، "سفر باورنکردنی ادوارد" اثر کیت دی کامیلو و ترجمه مهدی حجوانی، "ماهی سیاه کوچولو" اثر صمد بهرنگی، "شازده کوچولو" اثر آنتوان دوسنت اگزوپری ترجمه احمد شاملو، "سه قصه" اثر امبرتو اکو و ترجمه غلامرضا امامی، "پنج تا انگشت بودند که" اثر مصطفی رحماندوست و "کافکا و عروسک مسافر" اثر جوردی سییرا فابرا و ترجمه رامین مولایی به گوش می‌رسد.

در این پادکست بخش‌هایی از مجموعه‌های تلویزیونی "ماجراهای هاکلبری فین" براساس کتابی به همین عنوان اثر مارک تواین، "دور دنیا در هشتاد روز" برگرفته از کتابی به همین عنوان اثر ژول ورن و "ماجراجویی‌های شگفت‌انگیز نیلس" بر اساس رمانی با عنوان "سفر شگرف نیلس هولگرسون در سرزمین سوئد" اثر سلما لاگرلاف نیز به گوش می‌رسد.

همچنین متناسب با محتوای کتاب‌ها بخش‌هایی از آلبوم‌های موسیقی "پرنده خیال" اثر محمدرضا علیقلی، "دنیای شادی" و "ترانه شادی" اثر ناصر نظر انتخاب شده است.

در شماره حاضر از قصه‌گویی ناهید شرف‌الدین برای کتاب "ماهی سیاه کوچولو" بهره برده شده است.

تصویر این شماره پادکست هم از کتاب "سفر باورنکردنی ادوارد" انتخاب شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شنیدن "فردا به سفری بزرگ می‌روم" به وبگاه کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران به آدرس http://icnl.nlai.ir مراجعه کنند.

پیش‌تر از مجموعه پادکست‌های کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران، "زمین لبخند می‌زند"، "سبزه‌های عید"، "انگار توی قصه‌ای"، "به خاطر لبخندی بر چهره کودکی"، "قلب سپیدی بر سینه آن" و "درختم چتر خود را می‌گشاید" منتشر شده است.


منبع: ایسنا