تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش بر نیاز دستگاه های اجرایی به روابط عمومی چابک ، هوشمند و علمی تاکید کرد و از راه اندازی بستر الکترونیکی آموزش از اول مهرماه سال جاری خبر داد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روابط عمومی چابک، هوشمند و علمی نیاز امروز در دستگاه های اجرایی

راه اندازی بستر الکترونیکی آموزش از اول مهرماه سال جاری

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

روابط عمومی چابک، هوشمند و علمی نیاز امروز در دستگاه های اجرایی

وزیر آموزش و پرورش بر نیاز دستگاه های اجرایی به روابط عمومی چابک، هوشمند و علمی تاکید کرد و از راه اندازی بستر الکترونیکی آموزش از اول مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،  پیش از ظهر امروز  سیدمحمد بطحایی در نشست هم اندیشی روسای ادارات و مدیران روابط عمومی حوزه های ستادی و استانی  آموزش و پرورش  که در باشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است، با ابراز همدردی با بازماندگان سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی در چند روز گذشته، گفت: امیدواریم با تمهیدات  ویژه  و برنامه ریزی هایی که انجام شده، دیگر شاهد چنین وقایع ناگواری نباشیم.

وی آموزش و پرورش را بزرگ ترین دستگاه اجرایی کشور خواند و افزود: گستردگی این دستگاه در مقایسه با سایر نهادها به گونه ای است که کوچکترین تصمیمات آن، بیشترین تاثیرگذاری را بر افکار عمومی و ارکان جامعه وکشور می گذارد و این تاکیدی بر اهمیت روابط عمومی و ارتباطات در نهاد تعلیم و تربیت کشور دارد.

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان این که جامعه ذی نفعان آموزش و پرورش کسانی هستند که متاثر از تصمیمات آن  هستند، تصریح کرد: اقدامات آموزش و پرورش و تصمیمات در این دستگاه از حساسیت ویژه ای نسبت به دیگر دستگاه های اجرایی برخوردار است و ضرورت دارد روابط عمومی آموزش و پرورش از  فناوری های جدید و  نیروهای توانمند در اجرا و انعکاس خدمات آموزش و پرورش استفاده کند.

بطحایی با اشاره به تاثیرگذاری رسانه ها در مناسبات اجتماعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با وجود  شبکه های اجتماعی پیام رسان، در کوتاه ترین زمان ممکن می توانند حجم بسیار زیادی از اخبار و اطلاعات را در جهان انعکاس دهند، بنابراین ضرورت دارد روابط عمومی ها از روش های جدید و متناسب با فناوری های نوین در تولید اخبار استفاده کنند.

وی از راه اندازی بستر الکترونیکی برای آموزش از اول مهر ماه سال جاری در مدارس کشور خبر داد و گفت: مدارس می توانند از شبکه های اجتماعی پیام رسان برای ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش باتاکید بر تجهیز دانش آموزان به سواد رسانه ای  و فراتر از آن معرفت رسانه ای، خاطرنشان کرد: اگر فردی در جامعه نوین امروز با سواد رسانه ای آشنایی نداشته باشد، به فردی منزوی تبدیل خواهد شد و چنین جامعه ای  به آسانی در مواجهه با تهاجمات رسانه ای بیگانه آسیب پذیر خواهند شد.

بطحایی با بیان سهولت استفاده کودکان از شبکه های اجتماعی، تصریح کرد: این موضوع نشان از توسعه سواد رسانه ای در کشور دارد و برای مصون ماندن آنها از مخاطرات این شبکه ها ، لازم است توسعه معرفت رسانه ای در اولویت فعالیتهای آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی ادامه داد: دانش آموزان در مدارس باید با روش های  ایمن سازی در مقابله   با خطرات و آسیب های اجتماعی آشنا شوند، در این صورت است که آسیب های اجتماعی به میزان حداقل خود خواهد رسید.

وزیر آموزش و  پرورش بر بازگشایی شکوهمند و بانشاط مدارس در اول مهرماه تاکید کرد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش