تبیان، دستیار زندگی
فیلم سینمایی «ماهور» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی علیرضا جلالی آخرین مراحل فنی را به طور همزمان سپری می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«ماهور» به جشنواره فیلم فجر می‌رود

فیلم سینمایی «ماهور» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی علیرضا جلالی آخرین مراحل فنی را به‌طور همزمان سپری می‌کند.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
ماهور

تدوین این فیلم توسط کاوه ایمانی، صداگذاری توسط آرش قاسمی و جلوه‌های بصری (سی جی) از سوی سینا قویدل به طور همزمان انجام می‌شود. همچنین ساخت موسیقی فیلم توسط ستار اورکی آغاز شده است.

در خلاصه داستان «ماهور» که در ژانر دفاع مقدس و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده، آمده است: امین مردم روستا نشین ایرانی در یکی از مناطق مرزی، خلبان ایرانی را که سقوط کرده برای مداوا به روستای خودشان می‌آورد. روستا توسط عراقی‌ها محاصره شده و اهالی تصمیم به نجات خلبان می‌گیرند و او را در هور پناه می‌دهند.بعثی‌ها ۲۷ نفر از اهالی روستا را به همین دلیل گروگان می‌گیرند که درنهایت پس از تلاش‌های زیاد امین و دوستانش متوجه می‌شوند همه اهالی زنده به گور شده‌اند.

فیلم سینمایی «ماهور» در روستای بازسازی شده احمدآباد سیار در روستای عطیش از توابع شهرستان کارون فیلمبرداری شده و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این فیلم در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

دراین فیلم کامران تفتی، بهاره کیان افشار، داریوش ارجمند، سعید آقاخانی، میترا حجار، علی اوسیوند، یوسف مرادیان و مالک سراج نقش آفرینی می‌کنند.

سایر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: حمید زرگر نژاد: نویسنده و کارگردان، مرتضی غفوری: مدیر فیلمبرداری، ماکان رضایی پور: دستیار اول کارگردان، کاوه ایمانی: تدوین، آرش قاسمی: مدیر صداگذاری، سینا قویدل: مدیر جلوه‌های بصری، شهرام خلج: طراح چهره‌پردازی، محمد عفراوی: مدیر تولید و برنامه‌ریزی، ستار اورکی: موسیقی فیلم، بهزاد آدینه: طراح صحنه، مرضیه آذری: منشی صحنه.


منبع:ایلنا