تبیان، دستیار زندگی
کودکان باید روزانه میوه را در برنامه ی غذایی شان داشته باشند. بهتر اســت کودک میوه را برای میان وعده بخورد نه با وعده های اصلی. میوه ها علاوه بر ویتامیــن، املاح معدنی و فیبر حاوی قند طبیعی هستند که به طور مستقیم جذب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از خواص میوه های تابستانی چه می دانید

کودکان باید روزانه میوه را در برنامه ی غذایی شان داشته باشند. بهتر اســت کودک میوه را برای میان وعده بخورد نه با وعده های اصلی. میوه ها علاوه بر ویتامیــن، املاح معدنی و فیبر حاوی قند طبیعی هستند که به طور مستقیم جذب بدن میشود. البته باید دقت کرد که بعضی از میوه ها برای بچه های خیلی کوچک مناسب نیست.

بخش تغذیه تبیان
میوه های تاستانی، هلو، انجیر، توت فرنگی، گلابی

هلو

هلو مقدار فراوانی ویتامین A دارد. همچنین حاوی ویتامین هایB2،C،B1 نیاسین و مواد معدنی شامل کلســیم، آهن، فسفر، پتاسیم و سدیم می باشد. هلو روده ها را شستشو می دهد، سبب تحریک حرکت های موجی شکل روده ی بزرگ می گردد. عمل دفع را آسان و یبوست را برطرف می سازد. آب هلو به طور موفقیت آمیزی در رفع مشکلات زمان بارداری زنان مثل کسالت صبحگاهی کمک فراوان می کند. جهت آبگیری، هلوهای سفت بهتر هستند.

انجیر

انجیر دارای ویتامین های C،B،A ،قند، پروتئین، کلســیم، آهن و غیره می باشد. اگر مدتی است احساس ضعف و بی حالی

هلو روده ها را شستشو می دهد، سبب تحریک حرکت های موجی شکل روده ی بزرگ می گردد. عمل دفع را آسان و یبوست را برطرف می سازد

می کنید برای بازیانی انرژی و قدرت بدنی انجیر میل کنید. انجیر به خاطر داشتن فیبر بالا، از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری می کند. تحقیقات نشان داده است که کلسیم در انجیر به همان اندازه کلسیم موجود در شیر می باشد.

توت فرنگی

توت فرنگی دارای ویتامین C ،فولات، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها می باشد که این مواد مغذی باعث می شــوند. توت فرنگی به عنوان یک جایگزین شیرین، باعث افزایش سلامت قلب، کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان و در کل ارتقاء سلامتی بدن شــود. توت فرنگی نقش مهمی در خونسازی بدن دارد و از خاصیت ضدعفونی کنندهای برخوردار است. علاوه بر اینها خوردن توت فرنگی باعث پاک شدن خون از مواد مضر و زاید میشود.

توت سفید

توت سفید سرشار از املاح معدنی و ویتامین های A و C میباشد. مواد غذایی توت سفید وقتی جذب بدن میشــود که صبح ناشتا یا عصر در فاصله غذایی ظهر و شام خورده شــود، یعنی درست زمانی که شکم از غذا خالی است. قند موجود در توت سفید به کسانی که مبتال به مرض قند میباشند ضرر ندارد و می توان به جای قند سفید مصنوعی، چای را با توت خشک خورد.

زردآلو

زردآلو سرشــار از ویتامین هایA وC و آهن، بتاکاروتن پیش ساز ویتامینA اســت. مواد مغذی موجود در زردآلو از چشــم ها و

گلابی اعصاب را آرام میکند، عملکرد غدد داخلی را بهبود میبخشد، فشار خون را تنظیم میکند، خون را تصفیه و کلیه ها را تمیز می کند

قلــب حفاظت می کنند و فیبر موجــود در آن بر علیه بیماری هــا مبارزه می کنــد. بتاکاروتن باعث کاهش خطر بروز بیماری های قلبی، ســکته، آب مروارید و بعضی سرطان ها می شوند. اگر زردآلو را همراه با هسته اش بخورید، دچار نفخ معده نخواهید شد

گلابی

گلابی دارای املاح معدنی، قند، ویتامین های C,B,A است. گلابی اعصاب را آرام میکند، عملکرد غدد داخلی را بهبود میبخشد، فشار خون را تنظیم میکند، خون را تصفیه و کلیه ها را تمیز می کند. در صورت تنبلی روده ها، بیماری های گلو و بیماری هایی مانند سل، ضعف بدن و کم خونی نیز گلابی کمک زیادی میکند. گلابی های کاملا رسیده را مصرف کنید. گلابی های نرسیده ممکن است باعث نفخ و عفونت شود.

با کودک تان به میوه فروشی بروید و اجازه دهید او میوه های مورد عالقهاش را انتخاب کند. در این صورت خواهید دید همان جا میخواهند میوه های انتخابی خود را بچشند.


منبع : ماهنامه کودک

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.