تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: سمفونی افلاکیان از ۲۰ شهریور ماه سال جاری به مدت ۴ شب در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اجرا خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی و اجرای سمفونی افلاکیان در هفته دفاع مقدس

سردار خضرایی در نشست اعلام برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبر داد؛

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: سمفونی افلاکیان از ۲۰ شهریور ماه سال جاری به مدت ۴ شب در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
رونمایی و اجرای سمفونی افلاکیان

نشست خبری اعلام برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور سردار جواد خضرایی مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز برگزار شد.

سردار خضرایی تصریح کرد: سمفونی افلاکیان تا نیمه مهرماه در یک لوح فشرده منتشر خواهد شد که سعی داریم سالانه یک سمفونی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سمفونی افلاکیان در سالروز آزادی اسرا رونمایی نشد، گفت: در آن زمان نیز این سمفونی آماده بود اما به جهت تغییرات مثبت در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، رونمایی سمفونی به هفته دفاع مقدس اختصاص یافت.

سردار خضرایی در این نشست از رونمایی سمفونی افلاکیان خبر داد و اظهار داشت: سمفونی افلاکیان دومین سمفونی در حوزه دفاع مقدس است که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی می شود.

وی افزود: این سمفونی از ۲۰ شهریور ماه سال جاری به مدت چهار شب با حضور فرماندهان لشکری و کشوری، خانواده های معزز شهدا و ایثارگران در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اجرا می شود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سمفونی افلاکیان با محوریت آزادگان در دو بخش ۴۵ دقیقه ای اجرا می شود. سمفونی افلاکیان توسط ۵۰ نوازنده و ۲ خواننده به نام های محمد ترک و مهدی آقامهدی اجرا خواهد شد.

سردار خضرایی تصریح کرد: سمفونی افلاکیان تا نیمه مهرماه در یک لوح فشرده منتشر خواهد شد. گفتنی است که سعی داریم سالانه یک سمفونی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سمفونی افلاکیان در سالروز آزادی اسرا رونمایی نشد، گفت: در آن زمان نیز این سمفونی آماده بود اما به جهت تغییرات مثبت در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، رونمایی سمفونی به هفته دفاع مقدس اختصاص یافت.

سردار خضرایی با گلایه از انتشارات دولتی عنوان کرد: طی سال گذشته و سال جاری ۱۴۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدسی مختص روشندلان و کم‌بینایان تهیه شد و نمونه این کتاب ها برای انجمن نابینایان ارسال شد و مورد استقبال قرار گرفت. در این میان ۹۰ درصد از انتشارات دولتی برای انتشار کتاب های صوتی تقاضای هزینه کردند این در حالی است که ما برای عرضه کتاب ها، بخش مالی مدنظر نبود. از این رو برای انتشار کتاب های صوتی با مشکل مواجه شدیم.

وی در ادامه سخنان خود به عدم همکاری برخی سازمان ها برای در اختیار قرار دادن ساختمان های خود برای ویدیو نگاشت اشاره و اظهار کرد: حدود شش ماه است که با سازمان ها مکاتبه می کنیم تا ساختمان های خود را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم کلیپ هایی از دوران دفاع مقدس را در ابعاد بزرگ پخش کنیم اما همکاری صورت نگرفت. از سوی دیگر اجبار را در شان دفاع مقدس نمی دانیم تا سازمان ها را مجاب به اجرای این طرح کنیم.

وی در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: شانزده برنامه برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است. همچنین در این هفته ۲۰ عنوان کتاب صوتی رونمایی خواهد شد.

سردار خضرایی در تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: دوشنبه 27 شهریورماه، برنامه آموزشی ائمه جماعت استان تهران با موضوع دفاع مقدس از ساعت 8 الی 13 در سالن خلیج فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: سه برنامه تحت عنوان برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس با همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی (گالری فکه)، غبارروبی مزار شهدای گمنام و قرائت زیارت عاشورا و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس (از ساعت 8 الی 13 در سالن خلیج فارس) روز پنج شنبه 30 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

رونمایی و اجرای سمفونی افلاکیان

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دیگر تشریح دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: جمعه 31 شهریور ماه تحت عنوان معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، وحدت ملی و سلامت، ویژه برنامه تجلیل از بازنشستگان و پیشکسوتان وزارت دفاع از ساعت 16 الی 20 در سالن خلیج فارس اجرا می‌شود.

سردار خضرایی افزود: کارگاه آموزشی هنری (ورکشاپ) در چند رشته با موضوع عاشورا و دفاع مقدس در شنبه اول مهر ماه تحت عنوان علم و فناوری، جوانان و سربازان، از ساعت 9 الی 17 در گالری فکه به مدت دو روز برگزار می شود. همچنین برنامه دیگری در این روز تحت عنوان تقدیر از نخبگان جوان صنایع دفایع و نظامی کشور از ساعت 16 الی 18 در سالن خلیج فارس برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: روز یکشنبه دوم مهر ماه تحت عنوان ولایت مداری همبستگی ملی دفاع همه جانبه، دو ویژه برنامه تقدیر از ایثارگران سپاه پاسداران از ساعت 10 الی 13 و مراسم شرکت دارویی برکت از ساعت 16 الی 18 در سالن خلیج فارس را دستور کار داریم.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دوشنبه سوم مهر ماه، یادواره شهدا و ایثارگران معاونت عملیاتی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساعت 16 الی 18، سه شنبه چهارم مهر ماه تجلیل از رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی از ساعت 16 الی 18، چهارشنبه پنجم مهر ماه مراسم تجلیل ایثارگران ارتش و خانواده شهدای ارتش از ساعت 8 الی 13 و مراسم تقدیر از همسران جانبازان از ساعت 16 الی 18، پنج شنبه 6 مهر ماه مراسم تجلیل از آزادگان دفاع مقدس و تجلیل از خانواده معظم شهدای مدافع حرم از ساعت 16 الی 18 و جمعه هفتم مهر ماه مراسم تجلیل از فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه، ارتش و وزارت دفاع و رونمایی از فایل های صوتی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از ساعت 16 الی 19در سالن خلیج فارس را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس برشمرد.


منبع :خبرگزاری دفاع مقدس