تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از ارسال 1100 فیلم از 37 کشور جهان در چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد خبرداد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارسال 1100 فیلم از 37 کشور جهان به چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از ارسال 1100 فیلم از 37 کشور جهان در چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد خبرداد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

ارسال 1100 فیلم از 37 کشور جهان به چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان، در افتتاحیه دبیرخانه چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، این جشنواره را از ابداعات آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: جشنواره فیلم های آموزشی- تربیتی رشد، قدمتی تقریبا50 ساله دارد که امسال به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و استقبال و آمادگی خراسان رضوی برای میزبانی  این شهر مقدس برگزار می شود و از نام متبرک حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تبرک می جوید که این مهم خود بر غنای این جشنواره می افزاید.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره، تخصص بین بخشی و بین رشته ای دارند و باید در حوزه  یک دانش، تخصص داشته باشند و  با صنعت فیلم سازی و سینما آشنا باشند.

وی شرکت دانشجو معلمان جوان در این جشنواره را برخاسته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: از حاشیه های جالب توجه این جشنواره علاوه بر برگزاری کارگاه های آموزشی میدان دادن به دانشجو معلمان است که این مطلب برخاسته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

محمدیان با بیان این که یکی از رویکردها در سند تحول توجه به رسانه های متنوع آموزشی و شکستن انحصار آموزش از قالب کتب درسی است، افزود: یکی از رسانه هایی که در بسته های آموزشی در نظر گرفته شده است ، فیلم های جشنواره رشد است که امیدواریم بیش از همه، معلمان جوان وارد این جشنواره شده و از رسانه ها بهره بگیرند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از حضور داوران داخلی و خارجی سران آیسسکو و سازمان کنفرانس اسلامی در این جشنواره خبرداد و بیان کرد: موفق شدیم به جلب نگاه های مثبت سایر کشور ها به این جشنواره را جلب کنیم ، به گونه ای که 110 فیلم از 37 کشور جهان در این جشنواره شرکت نموده اند و امیدواریم با همکاری و همگرایی صمیمانه مجموعه دستگاه های استان و نهادهای دولتی، خاطره ای به یاد ماندنی از پایتخت فرهنگی جهان اسلام به یادگار گذاشته شود.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش