تبیان، دستیار زندگی
یک عضو کمیته مشترک مجلس و شورای شهر تهران از برگزاری جلسه هفته آینده این کمیته برای بررسی اولویت ها و ظرفیت های پایتخت جهت ارائه گزارش به ۵۱ نفر نماینده مجلس و شورای شهر تهران خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هفته آینده جلسه کمیته مشترک مجلس و شورای شهر تهران

یک عضو کمیته مشترک مجلس و شورای شهر تهران از برگزاری جلسه هفته آینده این کمیته برای بررسی اولویت‌ها و ظرفیت‌های پایتخت جهت ارائه گزارش به ۵۱ نفر نماینده مجلس و شورای شهر تهران خبر داد.

بخش اجتماعی تبیان

محسن علیجانی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا؛ محسن علیجانی اظهار کرد: کمیته مشترک مجلس و شورای شهر تهران جلساتی را قبل از شروع کار شورای پنجم برگزار کردند که قرار است جلسه بعدی همزمان با آغاز فعالیت شورای شهر و شهردار تهران تشکیل شود.

وی یادآور شد: ۵۱ نفر لیست امید یعنی ۳۰ نماینده تهران و ۲۰ عضو شورای شهر کمیته مشترک ۶ نفره‌ای را تعیین کردند تا با برگزاری جلسات مشترکی به نوعی در اتاق فکر مشکلات پایتخت را بررسی  کرده و در نهایت گزارش مربوطه را به شورا و مجمع نمایندگان تهران ارائه دهند.

نماینده تهران گفت که در این جلسات اولویت‌های تهران، ری و تجریش مورد بررسی قرار می گیرد تا با به کارگیری ظرفیت های مشترک و هم افزایی در کلانشهر تهران، ری و تجریش بتوان به راهکارهایی برای بهبود وضعیت پایتخت رسید.

نماینده تهران گفت که در این جلسات اولویت‌های تهران، ری و تجریش مورد بررسی قرار می گیرد تا با به کارگیری ظرفیت های مشترک و هم افزایی در کلانشهر تهران، ری و تجریش بتوان به راهکارهایی برای بهبود وضعیت پایتخت رسید. علیجانی مسائلی همچون اقتصاد شهری، بهبود وضعیت حمل و نقل رفع آلودگی هوا و بودجه ریزی مناسب برای حل مشکلات شهری را از جمله مسائل مطروحه در این کمیته مشترک عنوان و اظهار کرد:  این کمیته درباره موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سلامت و کارهای مشترک بین مجلس وشهرداری نیز ورود پیدا می کند تا بتوان با تعیین اولویت‌هایی گام‌های اساسی برای حل مشکلات تهران برداشته شود.

به گفته وی، شهردار و استاندار تهران نیز به فراخور مسائل مطروحه در جلسات کمیته حضور پیدا خواهند کرد و در نهایت نیز در صورت ضرورت مجمع عمومی ۵۱ نفره لیست امید نیز تشکیل جلسه می دهند تا بتوان گام‌های اساسی برای حل مشکلات تهران برداشت که در همین راه قرار است اساسنامه مدونی نیز تعیین شود.

منبع: ایسنا