تبیان، دستیار زندگی
معاونت حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد که ظرف چند ماه آینده دولت لایحه تنقیحی در حوزه دفاع و امنیت را تقدیم مجلس می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لایحه تنقیحی در حوزه دفاع و امنیت تقدیم مجلس خواهد شد

معاونت حقوقی رئیس‌جمهور اعلام کرد که ظرف چند ماه آینده دولت لایحه تنقیحی در حوزه دفاع و امنیت را تقدیم مجلس می کند.

بخش سیاست تبیان

لعیا جنیدی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، لعیا جنیدی امروز (سه‌شنبه)در همایش حقوق دفاعی که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، گفت: ما در منطقه بحران‌زده ای هستیم که مملو از التهاب است وهمین که نیروهای مسلح قادر شدند ثبات و تمامیت ارضی را به قیمت حیاتشان تامین کنند، نشان دهنده اهمیت موضوع است وهمه بخش‌ها و دستگاه‌ها باید مسئولانه و صمیمانه از آنها حمایت کنند.

وی ضمن تاکید بر بازکردن گره‌های حقوقی موجود در مسیر راه نیروهای مسلح توسط معاونت حقوقی، به روند فعالیتها در این معاونت اشاره کرد و افزود: در مدت کوتاه کار معاونت حقوقی دولت دوازدهم 15 معاهده و توافقنامه بررسی و در هیئت دولت مطرح شده است.

وی ضمن تاکید بر بازکردن گره‌های حقوقی موجود در مسیر راه نیروهای مسلح توسط معاونت حقوقی، به روند فعالیتها در این معاونت اشاره کرد و افزود: در مدت کوتاه کار معاونت حقوقی دولت دوازدهم 15 معاهده و توافقنامه بررسی و در هیئت دولت مطرح شده است. جنیدی خاطر نشان کرد: اگر در حوزه دعاوی اختلافی بین دستگاه ها باشد معاونت حقوقی وظیفه دراد آنها را پیگیری کند اما مسئول پیگیری دعاوی موجود در خود وزارتخانه معاونت حقوقی آن دستگاه است اما ما برای هر کمک و مشورتی آمادگی داریم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور هماهنگی و تعامل هرچه بیشتر در حل مسائل حقوقی در قوه مجریه را مورد تاکید قرار داد و گفت: تنقیح قوانین نیز بسیار مورد توجه است چراکه تعارض در قوانین می تواند مسئله برانگیز باشد و خیلی اهمیت دارد که قوانین تسویه و تنقیح شود در این حوزه در بخش دفاع و امنیت کار خوبی انجام شده و باید اعلام کنم که تا چند ماه آینده لایحه تنقیحی در حوزه دفاع و امنیت تقدیم مجلس می شود.

منبع: ایسنا