تبیان، دستیار زندگی
بچه های خنداننده شو قرار است چهار شب، آنهم شبی دو سانس در برج میلاد دورهم جمع شوند و در قالب اجرای زنده شادباش، استندآپ کمدی اجرا کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کسب و کار آقای جوان

بچه‌های خنداننده شو قرار است چهار شب، آنهم شبی دو سانس در برج میلاد دورهم جمع شوند و در قالب اجرای زنده شادباش، استندآپ کمدی اجرا کنند.

بخش سینما و تلویزیون تبیان
خنوانه

این خبر دیروز در صفحه اینستاگرام رامبد جوان و سایر بر و بچه‌های خنداننده شو منتشر شد. رامبد نوشته آنهایی که دوست دارند این اجراها را از نزدیک ببینند می‌توانند از سایت «ایران کنسرت» بلیت بخرند. درکنار این استندآپ‌ها گروه بمرانی هم اجرا می‌کند و خود رامبد جوان هم توی همه اجراها حضور دارد. یعنی رامبد جوان بعد از معرفی این بچه‌ها و فرصتی که برای نشان دادن استعداد در اختیارشان گذاشته، حالا تصمیم دارد با خلاقیت ویژه خودش، از آنها درآمد جدیدی هم کسب کند. درباره اینکه آیا تلویزیون هم در این درآمد شریک است یا خیر اطلاعی نداریم اما فروش بلیت هشت اجرا، به اندازه‌ای بالا هست که سود عجیبی برای عوامل داشته باشد. این مسئله را بررسی می‌کنیم.

درآمد از چهره‌های کشف شده

رامبد جوان به طور کلی به انجام کارهای بزرگ و هیجانی علاقه‌مند است. همین چندوقت پیش، فینال خنداننده شو را در برج میلاد برگزار کرد و از استنداپ کمدین‌ها خواست تا مقابل جمعیت عظیم تماشاگران اجرا کنند. قطعا وسعت این فینال باعث شده به این فکر بیفتد که می‌تواند از محبوبیت این افراد استفاده کند اما اینبار، برای حضور مردم در سالن همایش برج میلاد به آنها بلیت بفروشد. او هرشب دو گروه پنج نفره را کنار هم قرار داده. مجید افشاری، مریم کشفی، محمد معتضدی، حسین شاهرخ‌نیا و علی ضیایی در گروه اول و میثم درویشان پور، سیده زینب موسوی، بهزاد قدیانلو، رضا بهمنی و بابک رفاهی در گروه دیگر قرار گرفته‌اند. درواقع نوع چینش این افراد به نوعی صورت گرفته که در هر گروه، خنداننده‌های فینالیست و متوسط یکسان قسمت شده باشند. بیایید درآمدهای احتمالی از این چهار شب را محاسبه کنیم.

هر سانس 91 میلیون تومان

اینکه این خلاقیت به نفع رامبد و استندآپ کمدین‌هاست یا به ضررشان هنوز معلوم نیست. بهرحال دست زدن به چنین اقداماتی، عواقب خطرناکی هم دارد. رامبد یکبار سر استفاده‌های مالی اینچنینی از جناب خان، هزینه سنگینی داد و به خاطر اختلافات مالی با مالک جناب خان، این عروسک برای همیشه از برنامه خارج شد. حالا همین سرمایه‌گذاری‌ را روی بچه‌های خنداننده انجام داده و معلوم نیست عاقبت کار به کجا می‌رسد.

در سایت ایران کنسرت، فعلا برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 15 و 16 شهریور بلیت فروشی باز شده. در هر کدام از این روزها برای دو سانس 20 و 22 بلیت فروخته می‌شود. اگر وارد بخش فروش بلیت شوید، می‌توانید از 40 تا 90 هزار تومان بلیت پیدا کنید. ردیف‌های دوم تا پنجم، 90 هزار تومان، ششم تا دهم، 80 هزار تومان و الا آخر. آنطور که ما محاسبه کرده‌ایم، تعداد صندلی‌هایی که قیمت 90 هزار تومان دارند، 158 عدد است و در صورتیکه بلیت همه‌ آنها فروخته شود، مبلغ 14 میلون و 200 هزار تومان از آن به دست می‌آید. به همین ترتیب از فروش صندلی‌های 80 هزار تومانی، 30 میلیون تومان، 70 هزار تومانی، 13 میلیون تومان، 60 هزار تومانی، 8 میلیون و 400 هزار تومان، 50 هزار تومانی، 13 میلیون تومان و نهایتا از فروش صندلی‌های 40 هزار تومانی، 12 میلیون و 400 هزار تومان عایدشان می‌شود. در صورتی که تمام صندلی‌ها به فروش برسد، در مجموع از هر سانس، 91 میلیون تومان در می‌آید.

728 میلیون تومان برای چهار شب

خب همانطور که اعلام شده، اجرای زنده شادباش، در چهار شب انجام می‌شود و هرشب دو سانس دارد. یعنی به طور کلی، هشت سانس اجرا دارند. در صورتی که در هر اجرا، تمام صندلی ها به فروش برسد، با احتساب قیمت 91 میلیون تومان برای هر سانس، برآورد قیمت هرشب از این چهار شب، 182 میلیون می‌شود که در کل چهار شب، این مبلغ به 728 میلیون تومان می‌رسد. البته این را باید در نظر بگیریم که در روز اول فروش بلیت، استقبال زیادی از آن نشده و فعلا نمی‌شود درباره پر شدن یا نشدن سالن‌ اظهارنظر کرد. ما دیروز حوالی ساعت 6 عصر، یعنی پنج ساعت بعد از انتشار پست رامبد جوان درباره این برنامه، به سایت ایران کنسرت سر زدیم. به طور کلی برای این چهار شب، 250 تا بلیت فروخته شده و باید دید از این به بعد چه وضعیتی پیدا می‌کند.

568 میلیون درآمد خالص

طبیعتا بخشی از این درآمد باید به عنوان اجاره سالن پرداخت شود. طبق اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم هزینه یک شب اجاره سالن مرکز همایش‌های برج میلاد برای برگزاری کنسرت، 40 میلیون تومان است که البته می‌شود کمتر از اینها هم با مدیران سالن کنار آمد. با این حال ما همان 40 میلیون برای هرشب را در نظر می‌گیریم. از آنجایی که هرشب دو سانس اجرا وجود دارد، سهم هر سانس، 20 میلیون تومان می‌شود. یعنی از این 91 میلیون تومان درآمد، 71 میلیون باقی می‌ماند که سرجمع برای چهار شب می‌شود 568 میلیون تومان. درواقع سهم گروه بمرانی، بچه‌های خنداننده و خود رامبد از روی این مبلغ محاسبه می‌شود. با این حال همانطور که گفتیم هنوز نمی‌دانیم تلویزیون هم از این مراسم سهمی می‌برد یا نه.

خلاقیت رامبد

568 میلیون تومان برای چهار شب اجرا آنهم با بچه‌هایی که در عرض چند ماه چهره شده‌اند،  مبلغ بالایی است. شاید کسی فکرش را هم نکند که می‌شود در مدت چهار شب چنین درآمدی کسب کرد اما رامبد جوان به چنین مسئله‌ای فکر کرده. درواقع می‌شود به خلاقیت و فکر درآمدزایی رامبد آفرین گفت. چون این چهره‌ها می‌توانستند بعد از خندوانه کاملا فراموش شوند و دیگر هیچوقت اسمی از آنها به میان نیاید. شاید هرکدامشان می‌توانستند در مراسم‌های رسمی استندآپ اجرا کنند و درآمد حاصل از آن را هم برای خودشان بردارند اما جمع کردن مجدد آنها برای چنین اتفاقی، تصمیم خلاقانه‌ای است.

به نفع یا ضرر رامبد

اینکه این خلاقیت به نفع رامبد و استندآپ کمدین‌هاست یا به ضررشان هنوز معلوم نیست. بهرحال دست زدن به چنین اقداماتی، عواقب خطرناکی هم دارد. رامبد یکبار سر استفاده‌های مالی اینچنینی از جناب خان، هزینه سنگینی داد و به خاطر اختلافات مالی با مالک جناب خان، این عروسک برای همیشه از برنامه خارج شد. حالا همین سرمایه‌گذاری‌ را روی بچه‌های خنداننده انجام داده و معلوم نیست عاقبت کار به کجا می‌رسد. همانطور که قبلا گفتیم، اینبار پای تلویزیون هم به عنوان مالک اصلی این برنامه در میان است. بهرحال تلویزیون بستری برای معرفی این افراد فراهم کرده و احتمالا باید در هرگونه سودی که از آنها به دست می‌آید سهیم باشد. یعنی اینبار رامبد در چالش با تلویزیون قرار می‌گیرد؟ بهرحال فعلا چنین برنامه‌ای گذاشته شده و از روز 15 تا 18 شهریور، سالن برج میلاد میزبان اجرای زنده شادباش است. باید منتظر باشیم و ببینیم عاقبت کار به کجا می‌رسد. اصلا مردم آن اندازه که تیم خنداننده شو امیدوارند برای تماشای این استندآپ‌های 40 تا 90 هزار تومانی اقبال نشان می‌دهند؟

منبع: هفت صبح