تبیان، دستیار زندگی
مهری سیاوشی گفت: یکی از هایکوهای سهیل محمودی مبنای شکل گیری نمایشگاه پیراهن گلدار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تصویرسازی هایکوهای سهیل محمودی در نمایشگاه "پیراهن گلدار"

مهری سیاوشی گفت: یکی از هایکوهای سهیل محمودی مبنای شکل‌گیری نمایشگاه "پیراهن گلدار" شد.

بخش هنری تبیان
نمایشگاه نقاشی

مهری سیاوشی که نمایشگاه نقاشی‌هایش با عنوان "پیراهن گلدار" در گالری فردا به نمایش در آمده است گفت: چندی پیش من یکی از هایکوهای سهیل محمودی که متعلق به دفتر چهارم این شاعر که هنوز منتشر نشده است را مطالعه کردم و موجب شگفتی من شد.

او ادامه داد: با خود فکر کردم که این شعر پر از تصویر است و به واسطه برداشت خودم از این شعر کشیدن اثری را آغاز کردم. بعد از آن این اثر را به آقای محمودی نشان دادم و ایشان گفتند این دقیقا همان تصویری است که من در ذهن داشتم.

به دلیل این که در آثار آقای محمودی جنسی از حرکت وجود دارد و مثلا به تصویر در آوردن سیر باد و یا آسمان به شکلی عمودی و یا افقی نیاز داشت، مجبور بودم بنا بر هر اثر بوم متناسب با آن موضوع را انتخاب کنم تا بتوانم ایده خود را به نمایش در بیاورم.

این هنرمند گفت: بعد از این آقای محمودی سه دفتر قبلی خود را که منتشر شده بود به من هدیه دادند. من هر بار که این هایکوها را می‌خواندم بیشتر متوجه قابلیت‌های تصویرسازی آن می‌شدم. البته بخشی از این هایکوها فقط بازی‌های واژگانی بودند و بر محور کلمات شکل می‌گرفتند و تصویر ذهنی برجسته‌ای نداشتند.

سیاوشی گفت: من در نهایت 20 هایکو را انتخاب کردم و بر اساس آن‌ها شروع کردم به کشیدن نقاشی که حاصل آن همین 20 تابلویی است که در نمایشگاه "پیراهن گلدار" ارائه شده است.

او اظهار داشت: برای کشیدن آثار این نمایشگاه تکنیک اکریلیک روی بوم را انتخاب کردم و آثارم بیشتر جلوه مدرن دارند. من نمی‌خواستم تحت تاثیر تکنیک‌های شرق دور، مثل آب مرکب این آثار را خلق کنم و بیشتر برداشت‌های خودم را به تصویر کشیدم و بیشتر می‌خواستم حس هایکوها را تداعی کنم.

نمایشگاه نقاشی

این هنرمند درباره انتخاب شکل و فرم بوم‌هایش گفت: به دلیل این که در آثار آقای محمودی جنسی از حرکت وجود دارد و مثلا به تصویر در آوردن سیر باد و یا آسمان به شکلی عمودی و یا افقی نیاز داشت، مجبور بودم بنا بر هر اثر بوم متناسب با آن موضوع را انتخاب کنم تا بتوانم ایده خود را به نمایش در بیاورم.

سیاوشی گفت: به همین دلیل است که بیشتر این آثار کادرها و قاب‌های اغراق آمیزی دارد. من قاب‌ها را نیز بر اساس حس و حال هر تابلویی انتخاب کردم.

نمایشگاه آثار مهری سیاوشی تا شانزدهم مردادماه در گالری فردا برپاست و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریم‌خان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک 2 واحد 2 مراجعه کنند.

منبع: هنر آنلاین