چگونه حوادث و قضایا از طریق تحریف معنوی، تحریف میشوند؟
حوادث و قضایای تاریخی از یک طرف، و علل و انگیزهها از طرف دیگر، منظور و هدفهایی دارند. تحریف یک حادثه تاریخی اینست که با علل و انگیزهها، آن حادثه را به گونهای غیر از آنچه که بوده است بگوییم؛ یا هدف و منظور آن را به گونهای غیر از آنچه که بوده است تفسیر کنیم .
مثال: شما به منزل یک شخصی که از مکه آمده است می روید. انگیزه شما این است که چون زیارت کردن حاجی مستحب است لذا به دیدن او می روید. یک نفر می گوید می دانی چرا فلان کس به خانه فلان کس رفت؟ دیگری میگوید چرا رفت؟ میگوید منظور او از رفتن به منزل فلانی اینست که دختر او را برای پسرش خواستگاری کند، موضوع مکه را بهانه کرده است. منظور شما را این چنین تحریف می کنند، این را تحریف معنوی می گویند.
حادثه تاریخی عاشورا از یک طرف علل و انگیزه هایی دارد و از طرف دیگر هدفها و منظورهای عالی. ما مسلمانها، ما شیعیان حسین بن علی این حادثه را تحریف کردهایم همان طور که معاویه ابن ابوسفیان جمله پیغمبر درباره عمار را تحریف کرد. یعنی حسین(ع) یک انگیزهای داشت، ما چیز دیگری برای آن تراشیدیم! اباعبدالله علیه السلام نهضتی فوق العاده با عظمت و مقدس کرده است. تمام شرایط تقدس یک نهضت، در نهضت اباعبدالله هست که نظیرش در دنیا وجود ندارد. آن شرایط چیست؟
منبع : پایگاه خبری تحلیلی انتخاب