تبیان، دستیار زندگی
اقدامات انجام شده در حوزه توسعه دسترسی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضریب نفوذ مشترکین فعال تلفن همراه را به ۱۰۱.۰۵ درصد، تعداد مشترکین پهن باند سیار را تا پایان آذرماه به بیش از ۲۷ میلیون و مشترکین پهن باند ثابت را به بیش از ۹ میلیون رسانده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیش از ۳۶ میلیون مشترک اینترنت داریم

اقدامات انجام‌شده در حوزه توسعه دسترسی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضریب نفوذ مشترکین فعال تلفن همراه را به ۱۰۱.۰۵ درصد، تعداد مشترکین پهن‌باند سیار را تا پایان آذرماه به بیش از ۲۷ میلیون و مشترکین پهن‌باند ثابت را به بیش از ۹ میلیون رسانده است.
بیش از ۳۶ میلیون مشترک اینترنت داریم

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، شاخص‌های مهم بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان آذرماه ۱۳۹۵ و توسعه کمی و کیفی دسترسی عمومی به اطلاعات و ارتباطات در چهار سال فعالیت دولت یازدهم گویای آن است که همچنان بخش قابل توجهی از ایرانیان برای دسترسی به اینترنت از تلفن همراه بهره می‌گیرند.

در حوزه اینترنت ثابت و سیار، تعداد مشترکین پهن‌باند سیار تا پایان آذرماه، ۲۷ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۶۱۹ و مشترکین پهن‌باند ثابت ۹ میلیون و ۳۱۸ هزار و ۹۴۳ نفر بودند. ضریب نفوذ مشترکین فعال تلفن همراه نیز به ۱۰۱.۰۵ درصد در کشور رسیده است.

در حوزه ارتباطات موبایلی همچنان حدود نیمی از سیم کارت‌های کشور در حالت بلااستفاده و غیرفعال قرار دارند. درواقع طبق آمارهای منتشرشده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان آذر سال ۱۳۹۵، بالغ بر ۱۵۱ میلیون و ۸۸۰ هزار سیم‌کارت از سوی اپراتورهای مختلف (همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا) واگذار شده که از این تعداد، تنها ۸۰ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۴۹ سیم‌کارت در کشور فعال است.

تعداد تلفن ثابت دایری در کشور، ۳۰ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۶۰۷ است ضریب نفوذ تلفن ثابت را به ۳۸.۵۲ درصد رسانده است. همچنین تعداد تلفن همگانی در کشور ۱۲۱ هزار و ۴۴۳ دستگاه است و ۴۹ هزار و ۱۴ روستا دارای تلفن خانگی هستند.

ارایه خدمات به صورت الکترونیکی تا پایان آذر ماه سال ۹۵ به ۱۵ درصد و ظرفیت ذخیره‌سازی محتوای بومی در داخل کشور به ۷۰ درصد رسیده است و بالغ بر 8000 روستا و آبادی در مناطق کمترتوسعه‌یافته به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. همچنین شبکه اصلی فیبرنوری ۵۶ هزار و ۶۱۶ کیلومتر و شبکه انتقال 2670 گیگابیت بر ثانیه است.


منبع: ایسنا